roliga jobb...

Finess

Trådstartare
ska snart välja linje till gymnasiet men har inte en aning om vad jag sa välja.. Är det nån som har något tips på ett roligt jobb med hästar eller djur? lr något annat förslag... tacksam för svar...:banana:
 
roligt jobb med hästar?...jo stallskötare är inget roligt jobb..förutom om man är hos en bra ryttare och får rida mycket då kan det vara roligt..
annars så finns det la hästmassör för de som gillar sådant--
och hopp-beridare i något bra tävlingsstall.
 
Köra lastbil såklart! Då kan du transportera hästar kors och tvärs, det är kul att köra lastbil och du får jobba med hästar och inga tunga lyft då man inte behöver lyfta på lasten ju!

/Hippo
 
Jag ar hasthandlare - det ar roligt!

Jag gick samhallsvetenskapligt program, med samhallsvetenskaplig inriktning. Det var helt ratt da, jag angrar inte en enda dag. Men jag skulle nog ha foljt mina drommar och inte tankt sa mycket pa jobb, inkomst mm mm.
Livet handlar inte om hur bra din utbildning ar, hur mycket pengar du tjanar osv, utan hur bra du mar medans du lever.

Lycka till, och folj ditt hjarta i det du gor.
 
Veterinär, sök Natur så kan du läsa vidare till veterinär sedan! :cool:

Annars kan du söka Natur, så kan du bli djurvårdare, en inte lika lång utbildning :), heller inte lika mycket betalt dock... :(
 
Jag tycker att jag har det bra nu.
Jag visste redan när jag var liten att jag ville jobba med hästar. Jag gick Ridgymnasium, sammhällsinriktining.
Nu arbetar jag med hästar på heltid, är diplomerad ridinstruktör och C tränare i hoppning.
Jag har alltså en del träningar men mest är det träning, utbildning och tävling av både mina men framförallt andras hästar som gäller.
Jag trivs jättebra med hur jag har det nu, jag jobbar hemma mycket, planerar min tid själv + att jag har tid över att både rida och tävla mina egna hästar.

Lycka till!
 
Sv: roliga jobb...

Hihi.. det blev visst SMES istället josse ^^
heh , jag tänkte också i dina banor innan det blev smes.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 737
Senast: Mabuse
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
311
Senast: VLMF
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
781
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Jag har laddat SÅ många år för att börja på ridskola, jag red på ridskola från jag var 6 till en bra bit upp i tonåren och dom sista...
Svar
5
· Visningar
1 124
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp