Roliga kombinationer i mataffären?

Hm vet inte om lokala butiken reagerar för jag köper mest färskvaror där med andra ord typ lasagne plattor men ingen färs å liknande. Köper jämt sånt när jag storhandlar å har bilskjuts så det finns i frysen.
 
Choklad och vitkål tyckte jag var lite roligt :p

Eller ''veganbgrytanbitar'' tillsammans med köttbitar, händer en hel del.

Pojkvännen köpte tamponger och choklad en gång när jag mådde riktigt skit pga mensen, alla förstod nog vad som hände på hemmplan ;)
 
Misstänker att det inte invintras sådär lagomt i slutet av maj för att vara redo inför midsommar?
I år så med tanke på torkan skulle jag nog själv fundera på stödfodring av bina redan nu i sommar. Jag har haft funderingar på att försöka fixa fjärilsstationer i trädgården men inte kommit till skott ännu, än så länge har de bara tillgång till vatten på flera ställen i trädgården.
 
Fast kombon vegetariskt + animalier tycker jag är en vanlig kombo, jag kan köpa massor med vegetariska produkter för jag gillar vegetariskt, men jag blandar även emellanåt in kött i det vegetariska och har det vegetariska som bas.
Tänkte inälvsmat i kombon med veg. Har ingen i min bekantskap som köper just inälvor.
 
"Förfärats"? Alltså, snälla. Sitt inte och döm människor utefter vad de råkade handla just den dagen hos dig. Du har som sagt ingen aning, och vet inte heller om varorna du "förfärats" över var just till barnen. Jag tror som sagt att dina noteringar styrdes av egna fördomar och inget annat.

Man har ju stamkunder som kommer varje vecka och fyller en vagn med skräpmat och snask. Vissa kunder känner man igen efter ett tag, och de med ouppfostrade/härjande barn är ju några av de kunder man verkligen känner igen snabbast eftersom de hörs och syns på sätt som inte är positiva.
 
Tänker ändå att det borde vara massor av kunder att reagera på då, om du reagerade på de som köpte relativt nyttig mat och lite snask. Det känns ju som en majoritet av alla kunder? Det är iallafall min uppfattning, som kundvagnsgluttare.

Det är nog mer helheten egentligen, men jag förknippar det med nyttig mat. När jag ser väluppfostrade och harmoniska barn, som verkar ha en bra relation med pedagogiska, engagerade föräldrar som handlar bra mat (och gärna engagerar barnen i handlandet/betalandet) så värmer det alltid lite i hjärtat. Kanske därför de står ut, men så är jag ju väldigt familjeorienterad som person så det bidrar säkert till att jag redan från början tittar extra på just barnfamiljer.
 
Jag gick till affären med en patient som handlade typ
24 chokladplattor
10 par strumpbyxor
10 askar halspastiller
Typ sju olika vetelängder
Två tårtor
Lite snacks.
Och säkert nåt jag glömt

Jag gillade de här personen jättemycket. Hen sa alltid "choklad är bra mot hjärtesorg", vilket får mig lite ledsen ännu idag med tanke på vilka mängder hen köpte.
 
I år så med tanke på torkan skulle jag nog själv fundera på stödfodring av bina redan nu i sommar. Jag har haft funderingar på att försöka fixa fjärilsstationer i trädgården men inte kommit till skott ännu, än så länge har de bara tillgång till vatten på flera ställen i trädgården.

Jovisst, och det fanns ju de som köpte massor av socker till bakning, sylt och saftning osv så att köpa socker var ju inte ett bevis på hembränning. Men det fanns en viss typ av gubbar där det var så uppenbart att de skulle hem och bränna, en hel del höhöhöhö-skämt om fester eller ett väldigt skamset smygande med sockret tex. Skämtade man med dem om brännande så bekräftade de ju dessutom alltid att så var fallet.
 
En kollega åkte iväg på en planerad långtur på skidor i vintras och de hade packat 7 flyttlådor med mat som skickades med bussgods att hämtas upp efter vägen allt eftersom. De hade haft rätt roligt när de handlade bl a 12 kg havregryn, 520 skivor knäckebröd, 204 nudelpaket, 160 ölkorvar, 305 energibars, 19 kakpaket och 14 kg choklad. :D
 
Man har ju stamkunder som kommer varje vecka och fyller en vagn med skräpmat och snask. Vissa kunder känner man igen efter ett tag, och de med ouppfostrade/härjande barn är ju några av de kunder man verkligen känner igen snabbast eftersom de hörs och syns på sätt som inte är positiva.

Jösses vilket dömande människa du låter som.
 
Jag kan häpna ibland när jag ser folks kundkorgar, men de baxnar nog över min också.

Det roligaste jag sett någon handla var 10 burkar kattmat, ett paket trosor och typ en engångsgrill.

Själv kan jag ha typ tre olika matkassar, vi har nära till många butiker och de är bra på olika saker. Jag kan alltså handla bara grönsaker på första stoppet, vidare och köpa basvaror och sen tar jag fisken på den som har bäst manuell fiskdisk (plus väldigt proffsig personal).
 
Jag tror inte någon lyfte på ett ögonbryn ens när jag handlade idag. 8 l jordgubbar, 2 förpackningar med portionspåsar Sheba kattmat, 3 förpackningar potatissallad och en 0.5 l dricka. Den som ens för ett ögonblick hade trott att jag skulle äta allt själv borde få huvudet undersökt. :laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp