• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Vertigo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 040
V

Vertigo

Jag har inte riktigt förstått hur den går till... Man ahr ju läst ganska mycket om det sistoden men jag har aldrig fått någon bra förklaring på vad som verkligen görs...

Sv: Rollkur!

Tack! Fy vad hemsk den bilden såg ut... Jag har alltid fått höra att dressyr bygger på hästens naturliga rörelsemönster (mer eller mindre) men det kan ju verkligen inte det göra!!! :S

Sv: Rollkur!

Ska jag vara ärlig så vet jag inte VARFÖR man gör det med flit på uppvärmningarna, men för vissa så blir det lite rollkur för att hästen försöker komma undan arbetet eller ryttarens hand.

Går hästen med nosen innanför lod (om det inte bara är frågan om cm alltså..) är det rollkur vilket gör att hästen blir låst i framdelen och inte får någon riktig frihet i framdelen, men det värsta är att kotorna i halsen kan ta skada i längden.

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 596
Senast: Mirtai
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: Elo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Anonymt nick, och nej jag vet inte om personen är just mytoman, jag vet bara att hon ljuger om väldigt mycket. En vän har i många år...
Svar
12
· Visningar
1 351
Senast: Otherside
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 213
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V