Rolls Royce

rubytoo

Trådstartare
Ja har någon någon info om honom??

Nu menar jag inte connemarahingsten utan en westfhalare :D
 
Sv: Rolls Royce

Nu puttar jag detta!!

Är det ingen som vet något om hingsten i fråga??
 
Sv: Rolls Royce

Han var vinnare på sitt 70-dagarstest i Münster-Handorf 1989.
Dressyr 135.89 (2)
Hoppning 135.89 (1)
Totalt 138.46 (1 av 29 hingstar)
Han fick följande gångartspoäng
Skritt 8,5
Trav 9
Galopp 10

Såldes året efter till Holland men var även stationerad i Tyskland där det bara finns 114 avkommor med tävlingslicens. Var i avel till 2006.
I Tyskland finns en avkomma med meriter i svår dressyr och 2 avkommor med meriter i svår hoppning.
2 godkända söner i Tyskland , båda Oldenburgare: Rinconero och Royal Silver.

Hans tyska avkommeindex 2008:
Dressyr 118 (90%)
Hoppning 108 (85%)
 
Sv: Rolls Royce

Jag har ägt en tysk import e.Rolls Royce ue.Hill Hawk, en riktigt härlig häst som var väldigt okomplicerad i både hantering och ridning. Han var snygg att se på, rörde sig taktmässigt och hade mycket schwung i traven. Hoppade även ganska trevligt och var överlag en väldigt sund och trevlig häst. Han tävlas nu dressyr med goda resultat.

Tyvärr vet jag inte mycket om hingsten i fråga eller om övriga avkommor. :(
 

Liknande trådar

Hundträning Ni som jobbar som instruktörer och som tränar ihop med era elever även utanför kurstid, hur håller ni isär rollerna? Hur hanterar ni...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Någon som vet någonting alls om denna sällsynta ras? Trodde den var ”ny”, men det verkar som om den godkändes av FCI redan på 60-talet...
Svar
4
· Visningar
592
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
994
Senast: tott
·
Kropp & Själ Innan någon skriver någonting eller hinner tänka det så vill jag säga, JA jag har sökt hjälp och har fått en remiss till läkare! Jag har...
Svar
13
· Visningar
1 182
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp