Röntgenresultat - hur snabbt?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Mandelblom
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 935
M

Mandelblom

Är det någon som vet hur snabbt man får resultatet efter att ha röntgat sin ögonsten? Det gäller både höfter och armbågar.
Betalade till SKK innan jag ens hade hämtat hem hunden från veterinären så pengarna hade de direkt. Röntgen gjordes för en vecka sedan på onsdagen och vetrinären skulle skicka plåtarna samma dag. Jag är dödsnervös och vill veta snarast.

Sv: Röntgenresultat - hur snabbt?

Gå in och kolla på SKK's hunddata. Har du tur står det där redan nu.

Dessvärre inte. Brukar det gå på en vecka? Jag är livrädd varenda gång jag trycker på kanppen "Veterinärdata" och jag har ändå ingen egentlig anledning att vara jättenervös. Det vore dock hemskt trevligt om hon var UA så jag kan ta valpar senare om jag vill.

När jag röntgade sist så tog det en vecka tills jag fick svaret. Men kan säkert vara lite olika beroende hur mycket de har att göra.

Det tar ungefär 2 veckor innan du får resultaten. Och dom läser plåtarna på Onsdagar.

Huu, då får jag vänta en vecka till då.

Har du tur så har de då läst av idag och lägger in resultatet i morgon eller fredag. Mitt resultat låg inne på hunddata innan jag fick pappren.

Torsdagar brukar resultatet dyka upp. Ibland fredag. Så det är bara att kolla i morgon igen.. *håller tummarna*

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
23 677
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 777
Senast: tanten
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 625
Senast: Otherside
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Stora shoppingtråden III
  • Ridskoleryttare
Tillbaka