Rookiehjälp - Långsam uppstart?

Tigertofflan

Trådstartare
Jaha. Nu har min annars riktigt trevliga dator börjat bli riktigt långsam vid uppstarten. Vad kan jag göra för att hjälpa den? Jag har gått igenom autostartprogrammen och tagit bort det jag vet att jag kan/vill ta bort. Men där finns mycket prylar jag inte har så stor koll på vad det är.
Ja.. jag vet inte riktigt. Datorer är inte riktigt min pryl när man behöver joxa med dem.

Hilfe? :confused:

Sv: Rookiehjälp - Långsam uppstart?

Jaha. Nu har min annars riktigt trevliga dator börjat bli riktigt långsam vid uppstarten. Vad kan jag göra för att hjälpa den? Jag har gått igenom autostartprogrammen och tagit bort det jag vet att jag kan/vill ta bort. Men där finns mycket prylar jag inte har så stor koll på vad det är.
Ja.. jag vet inte riktigt. Datorer är inte riktigt min pryl när man behöver joxa med dem.

Hilfe? :confused:
Här kan du söka efter en process namn: http://www.processlibrary.com/directory/

Det var faktiskt ett mycket bra svar!

Du får helt enkelt kolla upp vilka processer som går igång vid uppstart och sedan kolla på den länken vad de gör. Därefter tar DU beslutet om den ska tas bort eller inte.

Om sen du inte har lust/ork att lära dig basic datorhantering är din sak, men då bör du vända dig till någon annan än ett forum på internet.

Jävligt intelligent svar/länk att posta i en sån här tråd. Tumme upp!

Verkar något oklart?
Om du kör XP kan du ta Start - Kör - Skriv in: Taskmgr och sedan klicka på fliken Processer för att se vad som körs.

Personligen har jag t.ex hpqtra08.exe. Om jag då vill veta vad det är för en process använder man Google eller länken jag postade. "Aha! hpqtra08 behövs för min HP-skrivare, alltså bör den få finnas kvar vid uppstart"

Lycka till :)

Det var faktiskt ett mycket bra svar!
Nej, det var det inte. Jag skriver ju att jag inte kan någonting om sånt här. En länk med massa länkar jag inte förstår vad de innebär hjälper inte mig.

Du får helt enkelt kolla upp vilka processer som går igång vid uppstart och sedan kolla på den länken vad de gör. Därefter tar DU beslutet om den ska tas bort eller inte.
Okej, då förstår jag vad länken har att göra med någonting.

Om sen du inte har lust/ork att lära dig basic datorhantering är din sak, men då bör du vända dig till någon annan än ett forum på internet.

Verkar något oklart?
Om du kör XP kan du ta Start - Kör - Skriv in: Taskmgr och sedan klicka på fliken Processer för att se vad som körs.

Personligen har jag t.ex hpqtra08.exe. Om jag då vill veta vad det är för en process använder man Google eller länken jag postade. "Aha! hpqtra08 behövs för min HP-skrivare, alltså bör den få finnas kvar vid uppstart"

Lycka till :)
Okej, NU är jag med! Tack för ett bra svar! :bow:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 771
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 487
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar... 2
Svar
24
· Visningar
2 732
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka