Rör sej lite i hagen

J

JK+T

Jag har 2 hästar som går tillsammans i en förhållandevis knagglig och såklart hård hage *djup tjäle*. Ingen av dom rör sej särkilt mycket hagen.När man släpper ut dom på morgonen skrittar dom iväg eller står stilla. Detta medföljer att dom får mycket energi när man rider.
Har ej möjliget till att byta hage.Vad ska jag göra??:confused:

Sv: Rör sej lite i hagen

Det är svårt just den här tiden, tro att de flesta hästar nu står vid maten och äter nästan hela tiden, ialla fall mina:D För min del blir det mkt farande till ridhuset vintertid.

Jag tror att många hästar får för mk kraftfoder, själv har jag ett jätte bra hö, även de som tävlas få knappt inget kraftfoder alls;)

Jag tycker att du ska rida ofta och mycket för att energin på hästen ska gå jämt ut med vad som behövs! ;) :)

Nu blev jag konfunderad.....
2 trådar med samma fråga av samma människa !
hej från hambo

Liknande trådar

Hästmänniskan Denna helgen flyttar två av mina kompisar sina hästar till ett annat stall.. Anledningen är väl delvis för att det blir sämre och sämre...
Svar
10
· Visningar
1 539
J
Träning Jag har 2 hästar som går i en förhållandevis knagglig och hård hage såklart *djup tjäle*.När jag släpper ut dom på morgonen skrittar dom...
Svar
12
· Visningar
1 680
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 518
Senast: Cämz
·
M
Träning Sorry lååångt :crazy: Jag har då bott i Sverige hela mitt liv och har varit på ridskola och haft att göra med privathästar.Dom...
Svar
12
· Visningar
1 697
Senast: mimmi_t
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka