Rörlig lön

Voeux

Trådstartare
Jag har varit på intervju på en arbetsplats och ska på en andra intervju nästa vecka. I dagsläget har jag fast lön men på denna arbetsplats är en del av lönen rörlig. Jag har arbetat med en del av lönen rörlig tidigare men på den tiden tänkte jag inte så mycket på saker som semesterlön, föräldrapenning mm. Att lönen varierar från månad till månad vet jag såklart och detta är inget problem, däremot känner jag att jag måste få koll på andra delar.

Vad behöver jag tänka på om jag överväger ett arbete med rörlig lönedel? Är det något i avtalet som jag bör ha koll på? Hur beräknas saker som sjukpenning, semesterlön och föräldrapenning mm? Denna arbetsplats tillämpar både fast lön, provision och bonus.

Du får kolla hur man räknar på bonus och provision. Jag har fast lön + bonus. Bonusen är inte pensionsgrundande.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 947
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 799
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några... 68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
48 944
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 432
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025