Rosa mule som breder ut sig...

doris

Trådstartare
Hjälp..

Ponnyns rosa mule (känslig för sol, smörjs med solhelosan på soliga dagar) börjar breda ut sig.

Han har en bläs som slutar med en rosa mule. Nu på senare tid har vi börjat tycka att den rosa färgen spridit ut sig. :crazy: Tex över näsborren etc, där han inte varit rosa förut.

Vad är det som händer? Är det farligt?
Skall se om jag kan slänga upp bilder senare..

Är det någon som varit med om något liknande?

Mycket tacksam för svar.
 
Sv: Rosa mule som breder ut sig...

är nog det som kallas vitiligo, huden tappar pigment med åren. vanligast på skimmlar men förekommer även på andra färger. testa att googla så hittar du bilder.

det är inte farligt, men ser ju inte så vacker ut om det blir mkt.
 
Sv: Rosa mule som breder ut sig...

Byt ut Helosanen mot något med högre solskyddsfaktor. Det är inte så faktor i Helosansalva så byt till något som har minst 30 gärna mer.
 
Sv: Rosa mule som breder ut sig...

Eller skit i salvan och skaffa ett nosskydd i stället, så mycket bättre!
 
Sv: Rosa mule som breder ut sig...

Rosa nos = solbränd nos!

Jag använder minst solskyddsfaktor 30, vattenfast till rosa nosar. Apoteket har för barn med hög faktor.

Helsosan har bara faktor 8->Räcker ej.
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 572
Senast: Butros
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 881
Senast: jemeni
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 471
Senast: liiinnea
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 381
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • FÅRtråden
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp