Bukefalos 28 år!

Rosa tuttar!

loveponies

Trådstartare
Kikade just på Sammis spenar, och jag tyckte nog att några av dem såg misstänkt rosa ut! :bump:
Jag hoppas verkligen att det här är tecken på dräktighet och inte bara önsketänkade från mig! :D
 
Hon är säkert dräktig, jag håller tummarna :love: Min lilla hona paras i morgon, om det går bra.
 
Hur lång tid har det gått? Usch, tiden går så fort, Yoga ska ju föda precis närsomhelst.
Man ser enligt de flesta uppfödare aldrig före 3 veckor att dom är dräktiga. Alltså, är det under 3 veckor (när man nu ska räkna i parningen), så är det nog önsketänkande, men inte desto mindre chans att hon är dräktig.

Håller alla tummar jag har !! :bump:
 
Ja, det är lite mindre än tre veckor. Hon parades första gången på fredagen för två veckor sedan, så det är alltså ungefär två och en halv vecka sedan.
Enligt boken "Kattuppfödning" så kan man se tecken på dräktighet tidigare på en förstagångsföderska, vid ca två veckor.
 
Fast jag vet inte, har hittat endel saker i den boken som är precis tvärtom mot det jag hört. Men så är det väl med alla böcker :smirk:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 6 åriga hund har en lös tand. Han har superfina tänder i övrigt och brukar få beröm hos vet. Nu har han en lös tand som sagt, en...
Svar
6
· Visningar
927
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 813
Senast: MML
·
Fritid Gick förbi en liten sträcka där det står en del träd och är ett litet skogsparti längs med gångvägen. Hörde ett knakande bakom mig och...
2
Svar
26
· Visningar
2 189
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 547
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp