Rosa tuttar!

loveponies

Trådstartare
Kikade just på Sammis spenar, och jag tyckte nog att några av dem såg misstänkt rosa ut! :bump:
Jag hoppas verkligen att det här är tecken på dräktighet och inte bara önsketänkade från mig! :D

Hon är säkert dräktig, jag håller tummarna :love: Min lilla hona paras i morgon, om det går bra.

Hur lång tid har det gått? Usch, tiden går så fort, Yoga ska ju föda precis närsomhelst.
Man ser enligt de flesta uppfödare aldrig före 3 veckor att dom är dräktiga. Alltså, är det under 3 veckor (när man nu ska räkna i parningen), så är det nog önsketänkande, men inte desto mindre chans att hon är dräktig.

Håller alla tummar jag har !! :bump:

Ja, det är lite mindre än tre veckor. Hon parades första gången på fredagen för två veckor sedan, så det är alltså ungefär två och en halv vecka sedan.
Enligt boken "Kattuppfödning" så kan man se tecken på dräktighet tidigare på en förstagångsföderska, vid ca två veckor.

Fast jag vet inte, har hittat endel saker i den boken som är precis tvärtom mot det jag hört. Men så är det väl med alla böcker :smirk:

Liknande trådar

Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 177
Senast: Asko
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
792
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 068
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
499
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka