Rosetter o plaketter

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Hilona2003
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 55
  • Visningar Visningar 7 700
Sv: Rosetter o plaketter

Men plaketterna är väl lika mycket skryt det? Har aldrig sett ngn hänga upp rosetterna i stallet, men tycker inte det är nåt konstigt... mest opraktiskt, de lär ju ramla ner lätt.

Njo, asså, jag förstår hur du menar.. Men plaketterna är juliksom ändå på ett sätt till för att sitta på boxdörren, det ärju knappast rosetterna... Och man sätter ju inte upp plaketterna i 3 dagar för att sen ta med dem hem :crazy:

Sen finns det ju ett par andra som man vet som har rosetterna typ i sadelkammaren, upphängda på ett snyggt sätt i stallet osv, men just att man sätter upp dom så att de syns i ett par dagar, för att sen ta hem dem...De tär det jag inte förstår :p men verkar osm att de flesta gör som jag iaf:)

knapp

Pokaler och plaketter finns i kartonger. Rosetterna hemma i skåne finns på väggen, och de jag har fått här uppe finns lite överallt.

*kl*

allting slängs i en tvättkorg.. jättetråkigt egentligen, men jag har ingenstanns att göra av det. När jag hade eget stall sattes det upp där, men nu när jag står inhyrd passar det sig inte riktigt. På rummet slutade jag ha dom när jag var typ 11. :p

Jag får inga plaketter på de tävlingar som jag tävlar, men rosetterna som jag får försöker jag sätta upp lite snyggt på väggen.

Har både plaketter och rosetter hemma på väggen men nu när jag flyttar till eget stall funderar jag på att sätta upp allting i stallet/sadelkammaren. Även alla rosetter inglasat i ett hemmagjort väggskåp. :) Tycker ni att det är jätteskrytigt att "visa upp" sina priser så? Vill ju inte bara lägga in dem i garderoben.

jag tycker inte att det är skrytigt alls. klart man är stolt och vill visa sina priser =)

Plaketterne sætte jeg på boxdøren og de nyeste rosetter hænger i bilen.

Resten af mine rosetter hænger jeg i stallet :)

full

Tycker inte att det är ett dugg skrytigt. Man har ju liksom lyckats få den placeringen man fått av en anledning. Man kanske blir glad av att ha rosetten i stallet några dagar så man bli glatt påmind om att "Just det, i helgen så kom jag tvåa i den där 90 hoppningen, vi var så duktiga!"

Sedan är det ju kul för de andra i stallet att se hur det gått. Och gratta personen som det gått bra för.

Tycker inte att det är ett dugg skrytigt. Man har ju liksom lyckats få den placeringen man fått av en anledning. Man kanske blir glad av att ha rosetten i stallet några dagar så man bli glatt påmind om att "Just det, i helgen så kom jag tvåa i den där 90 hoppningen, vi var så duktiga!"

Sedan är det ju kul för de andra i stallet att se hur det gått. Och gratta personen som det gått bra för.

Så som Natasja hade hängt upp var jättefint, men då hänger ju rosetterna där för att stanna så att säga. Men just att sätta upp rosetterna bara för 3 dagar förstår jag inte vitsen med, det ärju bara för att man vill visa att "jag har minsann fått en rosett"...Hade det varit 12åringar hade jag förstått det mer men vuxna människor liksom....Men det är ju min uppfattning, alla gör ju självklart som de vill. Sen beror det ju på hur personen är i övrigt också tror jag, vissa hade man inte reagerat på alls medan man på vissa tycker att , eh, varför? ... Men ja... Kan man inte bara säga att "Jag vann idag, jag kom tvåa idag, osv, men hänga upp rosetterna...hm...
Men som sagt, alla gör ju som de vill :)

plaketterna åker oftast upp på boxen (dock inte den senaste tiden, har inte blivit av iom att vi flyttat en del) och rosetterna sätts upp på väggen hemma.

plaketter på boxdörren, rosetter och pokaler i en låda längst in i gaderoben (har "lånat" lite band av ca 5 röda, hade inget rött band hemma dagen innan tävlingen :p)

Senast ändrad av en moderator:

Jag har fått pokaler vid meetingpris och sen har vi haft det på KM också.

har en Volvo med last nät där jag hänger upp mina rosetter, vid varje nyår rensar jag nätet från årets rosetter :) Lite skrytigt kanske, men jag tycker det är en kul grej, så gör de i Norge i alla fall. Annars syns ju aldrig dessa stora snygga färgrika opraktiska saker... plaketter spikar jag upp på en planka, som jag har i sadelkammaren. ;)

när jag bodde hemma hängde alla rosetter på väggen och hade en prishylla för pokaler,och plaketter(en del av dem har jag satt upp på boxarna)
nu har mamma slängt ner allt i en låda,de rosetter jag vunnit senaste åren vet jag inte vart dom är de dräller runt hemma,pokalerna och övriga prisgrejjor har jag faktiskt på en hylla i vardagsrummet.

Jag har plaketterna på hästens boxvägg, rosetterna på väggarna i mitt rum och pokaler i en hylla.

en plakett har jag aldrig lyckats vinna, men rosetterna hamnar omedelbums på väggen (datum/klass/häst/poäng/startande osv på baksidan) och mia 2ensamma pokaler står i hyllan på rummet. :D
Om jag får eget stall och har börjat komma igång riktigt i tävlingssammanhang så kommer jag nog hänga dem i sadelkammaren

Jag sätter upp plaketten mittemot boxdörren och rosetten på väggen.
När jag tävlar bebisklasser (klubb) och får CR rosett så slänger jag dom lite här & där :p

Jag hänger rosetterna på väggen i mitt rum. Plaketter och ev. pokaler har jag på ett bord i mitt rum :)

rosetter hemma på väggen och plaketter på boxdörren :D

Liknande trådar

Småbarn Flummig frågeställning jag vet. Men enkla frågan är hur får man barnen att leka hemma? Dvs vi har supermycket leksaker (alldeles för... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 452
Senast: WildWilma
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 369
Senast: Nota
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 434
Senast: Lillefrun
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 087
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka