Rosevelt överlägsen i Herning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Donauschwalbe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 992
D

Donauschwalbe

Ser på Dansk Varmblods hemsida att vår bruksprovssegrare Rosevelt och Jennifer vunnit klassen för 4-, 5- och 6-åriga dressyrhästar i Hering med 89 procent. De har slagit bl.a. Danone II, De Noir, Rosentanz, Angrib Firfood, Le Rouge och inte minst Gagarin som bara fick 75 % (inte dåligt men allt är relativt).

http://www.danskvarmblod.dk/hingste/2006/resultater-og-nyheder

Sv: Rosevelt överlägsen i Herning

jag blev iaf förälskad i honom när jag var nere där hela förra veckan å sörpla åt mig fantastiska hingstar...:angel: :d

han är såå fin och rör sig urläckert står på samma ställe som våra häst som är efter highlight säger bara vilken häst rosen som han kallas.

Någon som vet vad Rosevelt kommer att kosta? Han finns inte med bland Faktabladen än.

mailade och frågade igår vad han skulle kosta.
Han kostar 2000+7000(90 dygn) + moms. De vill att man bokar.

Ja Rosevelt är verkligen ingen dålig häst. Han har ju på kort tid visat sig vara bäst både i Sverige & Danmark. I Danmark tävlade han dessutom mot både 4, 5 och 6- åriga hingstar som sagt.. Riktigt fin hingst!! Självklar kandidat till stona i år!

Är det någon som vet något om hans möderne?

Spännande hingst. Någon som träffat honom i stallet eller vid tävling och har en uppfattning om hans lynne?

hej han står i samma ställe som våran häst och vi ser honom varje dag han är jättesnäll och go älskar honom om jag hade haft ett sto så hade jag tatt honom direkt han är såå läcker

Rosevelt imponerade under årets Bruksprov.
Jag hade bestämt mig för honom.
Men jag tycker att dom lagt ett högt pris på honom.:mad:
Språng 2000:- + moms
och 90 dygn 7000:- + moms.

Han är ju nygodkänd och man vet inte hur han förärvar sig.
Han är dyrare än många hingstar som har några fölårgångar och är säkrare. Han är dyrare än de flesta som blev godkända förra året.
Och 90 dygn känns inte bra med en ny hingst då man inte vet dräktighetsprocent, fölstatestik m.m.

Att jämföra med Corlensky G 1500:- + 5500:- (90 dygn) + moms.
Som också imponerade på Bruksprovet. Visserligen är han 1 år yngre.
Jag gillar inte att de har 90 dygnsavgift på nygodkända hingstar.

Så jag kommer att leta vidare. Tyvärr.

Det borde ju finnas dräktighetssiffror på honom från Danmark i fjol. Någon som vet hur de såg ut? Vet att han inte hade så många ston, runt 25 st?

Ja det vore ju intressant att veta.
Även hur de fölen blivit. Resultat från fölvisning m.m.
Någon som förstår danska? Jag är urdålig.

Fölvisning? Nä, de är väl knappt födda än, han är ju bara 4 år.
Hittar du något på danska kan jag hjälpa att tolka, skriven är den rätt så begriplig tycker jag. ;)

Vad spelar 90 dygns avgift för roll om hingsten är nygodkänd eller ej. Om stoet är dräktig på 90 dygn har ju hingsten gjort sitt jobb. Om stoet resorberar eller kastar kan det knappast bero på hingstens fertilitet.

...jag gillar inte 90 dygns avgift alls...som stoägare vill jag betala när fölet är fött.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka