rostigt bett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rebby
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 036
R

Rebby

är det farligt för hästen att ha ett rostigt bett..? Lånade ett travbett som var rostigt och hon sa att det inte gör nått, hästarna gillar det. och så länge det inte är skarpt nånstans så är det lugnt. Jag litar helt på den här tjejen men vill ändå höra vad ni här säger om det..? :D

Sv: rostigt bett

Kan du inte puts bort rosten då, med lite svinto?
Lite ytrost gör nog inget men om det har rostat ordentligt kan det ju bli skarpa kanter så kolla det.

Sv: rostigt bett

Nej, själva rosten är inte farlig - sweet ironbett till exempel är ju gjorda för att rosta. Däremot kan rosten göra så att det blir skarpa kanter, så det är det enda du behöver se upp med :)

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
499
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 041
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka