Rottis hane

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Toudi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 661
T

Toudi

det är en sak jag sitter och funderar över, eftersom rottis hanar har en förmåga att ogilla andra hanhundar... är det något man kan göra åt ? Hade det det vart ett alternativ att kastrera hunden när den är runt 6 , 7 månader ? :confused:

Sv: Rottis hane

Toudi skrev:
det är en sak jag sitter och funderar över, eftersom rottis hanar har en förmåga att ogilla andra hanhundar... är det något man kan göra åt ? Hade det det vart ett alternativ att kastrera hunden när den är runt 6 , 7 månader ? :confused:

Att kastrera hjälper inte alltid, vilket man ska ha i åtanke.

Att hunden inte gillar andra hundar är bara att acceptera, där emot ska man ( som alltid ) vara konsekvent och en fast hand i uppfostringen redan från första dagen då valpen är hemma.

Då slipper man ofta de stora prövningarna som kommer runt 1 års ålder.

Vet hunden vem som bestämmer och att man lyder så blir det ofta inte problem med andra hanar.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 213
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning... 2
Svar
22
· Visningar
2 122
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31