Rottweiler!!!

Det var iontet direkt jag ville ha fram....
Jag ville bara ha lite "kontakt"
 
Jag är ny här och det är inte så lätt.
Man vet inte riktigt vart man ska börja....
 
De är helt underbara! Har 2 st (7 & 13 år).

Förstår inte varför de ska vara stämplade att vara en sådan farlig hundras.
Det farliga med dom är 3 saker:
1. Man kan dränkas när de pussar på en hela tiden :D
2. Man får blåmärken av den glada svansen. :D
3. (Det värsta) Man avlider när man får in ett hårstrå i foten. Känns som du trampat på en nål. (Omgivningen idiotförklara dig när man berättar varför man hoppar runt på ett ben o beklagar sig) :D
 
Ja visst är dom!!!! :love: Våra är 4år och 1½!
Det gör ont ja och det brukar alltid sätta sig hår i hälen!
Ajajaj....
Nu ska jag gå och duscha av mig.
Hovslagaren har vatt här, det kommer hit ett par och kållar in stallplats och sen ska jag iväg.(efter det så ska jag träna!) Varför blir det så att när man är ledig så har man det full bokat!?! :confused:
 
Att inte inse eller låtsas om att Rottweiler har många egenskaper som gör den "farlig" i vissa situationer och under vissa omständigheter är att göra rasen en stor björntjänst. Det finns Rottweilers från vissa linjer med mindre skärpa, kamplust osv men de är knappast kännetecknande för hela rasen.
Jag är glad att de största problemen du har med dina är att få in hårstrå i foten. För många andra är problemen mycket värre än så, tyvärr.
 
hej jag har träffat några rottisar kanske en 10 st eller så.... tyvärr var bara en av dom väluppfostrad, de andra gå-påiga vilket jag inte gillar :crazy: (rädd för stora hundar har själv dvärghundar) Men dom är vackra och den väluppfostrade jag träffade verkade jättehärlig och duktig i bruks... :bow:
 
Sv: Rottweiler!!!

dom är helt underbara!! ja är sååå sugen på att skaffa en egen. får se va sambon tycker om de.. :confused:
är det någon som har erfarenhet av rasen som tjänstehund?
 
Sv: Rottweiler!!!

Jag är inne på min 4 hund nu.
Finns ingen bättre ras.
Min lilla tjej jag har nu är 9 mån. Skit go och snäll
Dom är bara bäst:bump: :bump: :bump:
 
Sv: Rottweiler!!!

En helt underbar ras!

Har två gamla hanar själv från Zuma's kennel, efter Zuma's Nicholson och Zuma's Negrito. /Linda
 
Sv: Rottweiler!!!

Jag har haft 2 st svarta björn kennel tikar..
En rottrivers tik avlivades vid 7 mån höft fel armbågsfel. Systor i lederna. synd fin hund va hon.
Nu har jag en cawarottis kennel tik. Hon har linjer från svarta björns kennel.+ tysk hane.
Får se vad det blir av henne.
 
Sv: Rottweiler!!!

Tycker de är superfina men de är nog lite för mycket hund för mig om man säger så.
Är helt insnöad i collies själv:D
 
Sv: Rottweiler!!!

Här är min 7 åriga Rottiskille från Adius Kennel. Hade en tik också tills i somras, en 6,5 årig tjej från Addemans Kennel och för ett par år sedan hade jag en Rottiskille från Copymasters

Ricki21.jpg


DSCN7964.jpg


IMG_1944.jpg


7.jpg
 
Sv: Rottweiler!!!

Vilken gullig vovve!

Jag fullkomligt älskar rottweiler-hundar. Har däremot inte haft någon egen. (vi hade golden retriever) Alla rottisar jag träffat har varit helt underbara och jättesnälla.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 594
Senast: Milosari
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 119
Hundträning Hej har en rescue fr spanien amstaffblandning på 6 år, steriliserad tik. Hon älskar människor o barn, men när det kommer t andra hundar...
2
Svar
23
· Visningar
3 656
Senast: Londons
·
Fritid Hade nästan glömt att det börjar idag! Kl 20 på SVT1 men första avsnittet finns redan här...
Svar
4
· Visningar
611

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp