Rottweiler

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Trollbunden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 3 476
Sv: Rottweiler

halvt knapplån

tyvärr får jag väl ställa mig till raden av rottweiler som gärna försvarar dem och jag tycker du kommer med grymt bra saker.

Men.. om vi kollar på statistiken så är tyvärr inte rottweiler värst dock är det mest de som rapporteras pga. av att lilla snälla "annas golden" (ursäkta valde bara en hundras) bara ville leka och råkade naffsa till pelle medens stora stygga sandras rottweiler högg för att döda :eek:

Ställer mig lite utanför skaran och pekar ut föraren i de flesta fall :angel:

Den statistik jag i första hand tänker på är från nordamerika o gäller dödsfall o svåra skador. Att golden skulle ligga så högt har jag hört massvis av gånger men aldrig sett ngt som bekräftar, så personligen placerar jag till vidare detta bland urban myths.
PL

Svarar alla;

Tack för mycket information! Och många verkar vara på samma spår.

Jag läste i tidningen igår en pojke som blivit överfallen av en rottis, ägaren klarade inte av att hålla i h*n..

Det är inte första gången det händer och garanterat inte den sista heller.
Som alla säger: Stark ledare, disciplin, motion, hjärngympa å du har en fantastisk rottweiler, förutsatt att den kommer från ett vettigt ställe!

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 595
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 163
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 693
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka