Ruggad päls av skydden?

alazzi

Trådstartare
Är det vanligt att hästen får ruggad päls där skydden har suttit? Min förra häst hade i alla fall aldrig ruggad päls under sina Professional Choice skydd. Men nuvarande häst har fått pälsen ruggad. Det känns ju lite nervöst. Inte optimalt.

Ni som har sett att hästen får ruggad päls, har ni märkt skilland på olika typer av skydd?

Vilken typ av skydd är hudvänligast?

Sv: Ruggad päls av skydden?

skydd med fårskinn är ju allra bäst, men inte praktisk om man rider mkt utomhus i dåligt väder.

är skydden rätt stl? dom ska ju sitta såpass tajt så låter konstigt att dom skaver...

Han har bara fått ruggad päls av Classic Equine- skydden. Inte alls av övriga skydd. Det är kanske därför som han hatar dessa skydd.

Men vad ska jag köpa istället som skyddar lika bra?

proffesional's choice är nog det bästa tycker jag. finns till ca 60 dollar på ebay.com :)

Jag får kanske köpa ett par nya Professionals´s Choice. Tycker bara att de är så meckliga att sätta på. Man ska efterdra och hålla på och kardborren fastnar överallt.

Men de är nog de skydd som är bäst. Tyvärr har jag inte råd just nu att köpa några nya. Men så snart jag kan så. Köper du från USA direkt? Måste du betala tull och frakt ovanpå det priset?

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 213
Senast: super
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 645
Senast: Stergo
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Jeps
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 506
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka