• Avel
  • Trådstartare Trådstartare selda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 770

selda

Trådstartare
Har en dam som jag har betäckt, vet att hon har haft 3 föl förut innan jag köpte henne. Nu undrar jag om dom bär upp fostret annorlunda mot en förstföderska, om dom blir rundare tidigare osv. Hon är i 4 månaden och jag har inbillat mig att hon blivit rundar över "virveln" kan det vara normalt när det inte har gått så lång tid ännu.

Sv: Rund mage

Jag för min del brukar få ston betäckta...

I fjärde månaden är fostret så litet att det omöjligen kan synas på magen.

Omföderskor har dock lite lättare att få hängmage, men det är senare i dräktigheten.

Sv: Rund mage

Mitt sto har snart gått fem månader och jag tycker allt att hon blir lite bredare i ljumskarna redan. Mycket tidigare än de förra dräktigheterna.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 055
Senast: Freazer
·
Fordon Jag sitter och slötittar annonser på bilar, ev. köpa min första bil. Kanske imorgon, nästa vecka eller kanske inte ens sker om flera... 2
Svar
21
· Visningar
997
Senast: Hermelin
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej... 2
Svar
25
· Visningar
2 868
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 485
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka