Rundcorall

eldione

Trådstartare
Där jag har min häst nu så finns det en volt med staket runt om som används till löslongering. Jag tror den är ungefär 10 m i diameter, är detta alldeles för litet för en häst på 165cm?

Har ni några tips på roliga nybörjarövningar man kan göra med en häst i rundcorall?

Jag tycker personligen att 10 meter i diameter är för litet oavsett vad man ska hitta på, då jag vill ha mycket space - både för min egen skull och hästen. Men arbeta i skritt kan du nog göra, och trav om hästen har en lugn och balanserad trav. Dock skulle jag inte göra det, men alla har ju sin "smak".

Jag tycker att det bästa att börja med i rundcorall är att känna sig för. Att bara leka emd hästen utan något som helst mål med det man gör för att få pejl på varandras signaler och lära sig hur man ska göra för att hästen ska reagera - sen får man lära sig att få hästen att reagera "rätt" ;)

Lattja och lek är mitt tips, flytta och backa och vänd, prova olika kroppsställningar och attityder hos dig själv och se hur de påverkar hästen osv osv.

Jo jag tyckte det verkade för litet, de tränar ett litet islandssto där annars. Men i vilket fall så ska den antagligen flyttas och då kan jag ju försöka påverka så den nya blir större :idea:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Lavinia
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 034
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 321
Senast: Edla
·
Anläggning Vi planerar att anlägga en spolplats utomhus till våren och jag vill gärna höra om era bra och dåliga erfarenheter av liknande. I...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka