Rundsytt träns från Hööks

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare piggis_83
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 380
P

piggis_83

Hur är detta tränset i kvaliteten? Har aldrig köpt träns innan från Hööks (inga andra lädergrejer heller) men tycker detta va rätt snyggt!

Går inte att länka en bild från Hööks, men det heter Amadeus! Kostar 679 kr.

Sv: Rundsytt träns från Hööks

GM tror jag har helt okej grejer för priset, själv har jag 2 CH-träns som jag är väldigt nöjd med, helt klart bättre än tex GG. Mitt ena har jag haft i snart 5 år, det är som nytt, smidigt och fint.

Så allt är inte skräp från hööks;)

Tack för ditt svar. Ett träns för nästan 700 BORDE ju iaf ha hyffsad kvalitet tycker man!

Har det inte själv, men en kompis har det och det är flera år gammalt. Riktigt fint läder faktiskt och väldigt snyggt!

Hur det är i kvaliteten vet jag inte, men att det är snyggt håller jag med om :angel:

Jag kikade och klämde på det när jag köpte mitt CH Excelsior, och det (Amadeus) verkade faktiskt riktigt, riktigt fint i lädret för det priset!

Synd det är rundsytt bara :devil:

Jag har köpt en del träns från Hööks. Kandaret (inkl dubbla lädertyglar) jag köpte för 299 kr för sju år sen står sig fortfarande och är kanonfint i lädret. Sen har jag haft ett par riktigt BILLIGA träns därifrån, typ 169 kr träns. Ett var väl okej, men ingen höjdarkvalitet på lädret men blev helt okej efter lite anv och smörjning. Det andra så andra användningen separerade lädret i sidostycket, där man fäster bettet. Det tränset var överlag tråkig läderkvalitet och såg både billigt och plastigt ut.

Sen har jag ju det nya, CH Excelsior, 299 kr. Riktigt fint läder där med, aningens stelt innan smörjning men väldigt mjukt och fint efter. Ridit i det kanske 5 ggr/8 h, 2 av dem i ösregn, och det klarade det fint, och tror det kommer bli nya favoriten efter mer smörjning, med tanke på hur mjukt det är nu redan =)

Har blivit lite förtjust i just rundsydda träns :laugh: Är fint som dressyrträns tycker jag!
Blir nog ett sånt till nya hästen, om jag inte snubblar över ngt annat :D

VA?!?!? Har du hittat häst utan att jag vet;)

Jag har aldrig kännt på ett träns från hööks där jag gillar kvalitén... Då brukar börjes billigaste vara bättre... Men iofs kanske de har bättrat sig de sista åren. Jag titar inte ens in i affären om jag går förbi typ...

haha nä du har inte missat nåt Emelie! Har bara en pålle i dagsläget, o hon får nöja sig med grimma i nåt år till ;)
men man måste ju börja planera lite.... i slutet av nästa vecka kan jag va dubbel hästägare om allt går som det ska!

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 087
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 366

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka