Rundsytt träns

Ickiz

Trådstartare
Hjälp! Är det någon som vet vart man kan köpa/beställa ett rundsytt dressyr träns men x-tra bred nosgrimma och tillbaka knäppning? Nu snackar vi inte en vanlig nosgrimma utan en som nästan tar upp hela nosryggen på hästen ;) (Briar har ett jätte fint träns, men det skall inte vara kandar...) Har sett att hubertus har ett rundsytt träns men jag tyckte att nosgrimman var lite för mesig...:crazy:

Snälla vet ni vart man kan få tag på ett sådant???
Skulle bli jätte glad om ni svarade!:bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

Sv: Rundsytt träns

Hej!

De flesta rundsydda tränsen som jag har sett har smal nosgrimma. Så mitt råd är att köpa ett rundsytt träns och sedan en lös nosgrimma, så som du vill i den, och plocka ihop ditt egen träns. Vill du ha runt läder även på nosgrimman så får du nog ta hjälp av någon som jobbar med läder. Kanske finns det att få tag i utomland och via Internet men jag har som sagt aldrig sett något träns med bred nosgrimma och smalt rundsytt för övrigt.

Mvh Myy

Hej !

Skara Hästsport har dessa träns från Schumacher. De tar hem på beställning. Du kan välja färg på fodret mm. Nu är det ju ej långt kvar till Gbg Horseshow, där de alltid ställer ut, annars ring dem !

Tack! :D Skall genast kolla upp det! Annars får jag väl hålla mig till Eurohorse i skandinavium:banana:

Åh, det hänger ett sånt i "vår" lilla hästaffär... kommer ju inte på vilket märke det är. Kan det vara jacson??
(letar bilder)

Passier och Schumacher har såna träns! Men dom är dyra, 3000-4000... Briars är från Passier.

Ickiz skrev:
Hjälp! Är det någon som vet vart man kan köpa/beställa ett rundsytt dressyr träns men x-tra bred nosgrimma och tillbaka knäppning? Nu snackar vi inte en vanlig nosgrimma utan en som nästan tar upp hela nosryggen på hästen ;) (Briar har ett jätte fint träns, men det skall inte vara kandar...) Har sett att hubertus har ett rundsytt träns men jag tyckte att nosgrimman var lite för mesig...:crazy:

Snälla vet ni vart man kan få tag på ett sådant???
Skulle bli jätte glad om ni svarade!:bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

Kings i kalmar har såna, köpte ett med superbred nosgrimma och tillbakaknäppning. Hyfsad kvalite på lädret, kostade runt 250-300!
En billig men bra variant./Madde

Döbert:love: :love: Jättesnygga, men bred nosgrimma, rundsydda, har själv ett :) finns i flyingen på häst&ryttare

Ickiz skrev:
Aaaaa! Har kings någon hemsida?
Ring dit så fixar dom nog det. Jag köpte ett sånt träns förra månaden, jag är nöjd med mitt, smörjde upp det rejält innan användning. Verkar vara ganska stora i storleken, jag köpte ett Cobsize till ett sto 152cm (welshcobXarab) och är inspänt så mkt det går + ett bett med små ringar för att passa henne.:banana: :banana: :banana:
(kostade under 300 spänn)

HG har väl det? Annars tror jag att Schumacher har...

Jag har ett som jag fick i julklapp. hade kollat på det innan och de kostade ca 600 kr.dock inte rundsydd aschenrem. komme rinte ihåg märket men kan kolla upp det

<-------------------tränset

Finns ett från Hansbo som e såååååå snyggt...vill ha!!!!!
E nästan 100 på att det var Hansbo iaf...

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 365
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 168
Senast: Mia_R
·
Utrustning Jag har en grym nackpadd i läder med snabbknäppen som jag använder både till mitt rundsydda träns och kandar men börjar ledsna på att...
Svar
7
· Visningar
1 559
Senast: Elekta
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på... 2
Svar
29
· Visningar
7 690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka