Sv: RUSS- hingstval 2007
Inte för att jag har något russto som ska betäckas iår, men i framtiden ska jag, lita på det!
Darius Roll är väldigt, väldigt fin och dessutom mycket trevlig i psyket, vilket jag värderar högt, russ är ju trots allt barnstorlek.. Om ungefär en månad så får vi hem våra nyinköpta Darius-stoföl (2st), 1-åringar nu då, första russto vi har
Jag har sett väldigt många av Darius avkommor och han präglar dom mycket. Väldigt vackra huvuden har dom tex. Man får dock tänka på den lite grova halsen han har...Jag skulle inte betäcka ett sto som har mycket hals med honom.
Nino har jag aldrig sett i verkligheten utan blev kär i honom när jag så honom/hans stam i stamboken. Såg att han var till salu för ett tag sen, hoppas att han kommer någonstans där han får betäcka en del!
Vidar är väldigt läcker han oxå, ingen racermaskin direkt men en mycket trevlig hingst att umgås med och rida (har ju haft turen att få göra det)
Ernst Ronaldo och hans bror Ernst Rasken tycker jag väldigt mycket om oxå, Ronaldo verkar mycket förnuftig och har en underbar trav samt godkänd utan extra poäng. Rasken är otroligt vacker enligt mig och trevlig att handskas med, tyvärr så har han inte dom rakaste frambenen, men han är det sista hingsten e: Hero så linjen hänger på honom! Men det är nästan ett minus att det är den så vanliga Regatta som mamma, även om hon är helt fantastisk så kommer väldigt många att ha henne i stammen innom en snar framtid.
Sen har jag ju 2 till hingstar som jag aldrig kan se mig mätt på, Fridhems Jonatan, hans prestationer/utseende/psyke/avkommor säger väl allt?! Synd att jag nog aldrig kommer att få betäcka något sto med honom, han är ju så passa gammal redan nu...
Sen har vi Tyson II, Fruktansvärd trav och snygg som få... Har en 5årig hingst e: honom och den ponnyn är helt underbar, har aldrig träffat en häst med ett så otroligt psyke förr, sådant borde man avla mer på! Då kanske vi skulle kunna jobba bort dom tråkiga kommentarerna om envisa dumma russ osv...(som för övrigt är smarta, och INTE envisa enligt mig)
Är det inte så att alla e: Vagabond har skäckanlag?? Han har väl det från Signal??
Ps. Liselotte, jag har blivit kär i din Hyvens oxå, det är ju såå tråkigt att ett dygn är så kort och att man har proppfullt i stallet.....