Sv: russ??

vikt kan jag inte svara men ett russ har gått horrhälsinge hastrally flera år med två i rockarden hon höll ett hårt tempo av egen vilja i 6mil på två dar.Jag hon var i gått skick och pigg vid målgång båda dagarna . En trossklippare i karl den XII arme var av russstorlek .

Sv: russ??

Dra tex ett traktordäck, eller dra en fyrhjulig vagn?

Russen är starka och med rätt sele kan de dra många gånger sin egen vikt.
Vår hingst Ahtos 808E har tävlat i dragprov med vikter, som traktorpulling fast med häst. De är bara lite större än russen, ölandshästarna. Det kanske är en sport vi ska starta upp här?

Liknande trådar

Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
847
Senast: lillaP
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat... 2
Svar
34
· Visningar
2 236
Senast: Derivata
·
Fordon Vi ska köpa nyare bil för att kunna dra 2000 kg (två hästar) och funderar på en Subaru Forester 2.0 automat årsmodell 2014 som har gått...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: CaisaCax
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
2 069

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka