Russen på Lojsta hed

Sv: Russen på Lojsta hed

Men det här är ju löjligt!!!!!!
Skulle vildhästar behöva ligghall?
Någon måste med mig skämta aprillo!

// M
 
Sv: Russen på Lojsta hed

ja, det är mycket märkligt att vildhästar ska behöva en ligghall...det måste vara mkt oinsatta personer som "tycker" att en ligghall ska byggas...

..meen..å andra sidan, smäll upp en hall då i ngt osynligt "hörn" hästarna lär ändå inte använda den :smirk: men det blir tyst... men dom pengarna kan iofs användas till bättre saker än att bygga en hall som endast kommer användas av fåglar att bygga bo i och eventuella turister som söker tak över huvudet vid överaskande regn.

nåja driver dom igenom sina åsikter och en ligghall byggs, då kommer jag göra uppror och kräva att alla stackars älgar som måste gå ute i regnet också ska ha tillgång till ligghall!! :devil: :D

/Emmah som äger en mkt välmående åring som är född på lojstahed..uppenbarligen har han inte mått dåligt av avsaknaden av ligghall ;)
 
Sv: Russen på Lojsta hed

Emmahpemma skrev:
driver dom igenom sina åsikter och en ligghall byggs, då kommer jag göra uppror och kräva att alla stackars älgar som måste gå ute i regnet också ska ha tillgång till ligghall!! :devil: :D

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Ha ha, den var bra!
Tänk på alla rådjur också... eller varför inte renar...

// M
 
Sv: Russen på Lojsta hed

russ klarar sig utmärkt ändå, det ser man på egna erfarenheter...
mitt russ står uta dygnet runt, året runt :love:
 
Sv: Russen på Lojsta hed

Kolla in vad hæstarna vill!

Jag har en islænning, har haft två. Ingen av dem har gått utan vindskydd om vintern, men ingen har heller gillat att anvænda dom
annat æn som insektsskydd om somrarna.
Så jag håller med ovanstående att dom knappast skulle bli anvænda.
Vindskydds-lagen ær extra absurb med tanke på allt djurplågeri som
EU tillåter før øvrigt. Den hær lagen gæller æven før nøtkreatur och man tillåter till ex att ungdjur føds upp på spaltgolv utan liggbås
och att spædkalvar får enbart mjølkersættning tills dom blir flera
månader gamla. Det ær naturligt før dem att børja æta hø tidigt, men
då mørknar køttet. Inget grovfoder innebær akut jærnbrist, men dom
øverlever och kunderna betalar bra før det onaturligt ljusa køttet.
Att utfodra dom ordentligt med ensilage eller hø innebær mycket mer
arbete. Det finns "kalvfabriker" i andra EU lænder dær mjølkutfodringen skøts automatiskt och inte en mæn´ska sticker in trynet på hela dagen. Men flockarna med lyckliga køttdjur som går
ute dom måste ha skydd....
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 216
  • Artikel
Hästnyheter Svenska ryttarprinsessan Madeleines dotter Leonore fick ett gotlandsruss i doppresent. Nu är Haidi af Gotland två år och visades på...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 766
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
367
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp