Russkiy Toy

Lilljessicah

Trådstartare
Går även under namnen Moskva dvärgterrier / Rysk Toy Terrier.
Aldrig hört talas om rasen? Någon som har det?

Sv: Russkiy Toy

Jag har hört lite om den, hittade ett par kennlar i sverige med. Men vanliga är dom inte. Skulle jag ha en dvärghund så är det nog av de raser jag skulle titta på. Har aldrig träffat nån i verkligheten dock!

Rysk Svart Terrier har jag hört talas om , men det lilla jag läst om den är väl kanske att den inte riktigt passar för alla..En ganska vass och skarp hund med stort aktivitetsbehov.. (om jag nu minns rätt:o förstås) jag kan ha fel..:crazy:

Ja precis. Jag vet inte mkt jag heller,förutom att det finns få kennlar och att dom ingår i Gr.9. Någon som är lite mer hightech än mig och har någon bra infosida att länka till.
Blev så himla nyfiken på vad det är fö nått?!:D

Dessa: http://azmirskennel.net/start.html

Har russkiy toy, om det är de du menar. finns fler, men då får du googla själv:D

Så här ser de ut:
2006-05-151505ID441race4.jpg

Att söka på russkiy toy ger något fler resultat än rysk dvärghund.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 114
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 352
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 584
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 541
Senast: Ginne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka