Rusta äldre sele?

MittNyaJag

Trådstartare
Hallå!
Är det någon som lämnat in sin loksele på uppdoning?
Vad fick ni göra och vad kostade det?

Har en loksele som ligger som är dålig i lädret, men med fina lokor och väldigt snyggt däckel.. Funderade om jag skulle kunna lämna in den och få den iordninggjord.
Jag skulle i pprincip behöva få allt läder utbytt, dvs dragläder, däckelgjord och bukgjord och troligen även svanskappan..

Någon som vet någon som gör sådant i dalarna?
Vet inte om våra pensionerade sadelmakare gör sånt.. tänkte fråga i veckan.. *hoppas*

Sv: Rusta äldre sele?

Har inga konkreta tips till dig, tyvärr, men min spontana tanke när jag läste inlägget var att det blir nog dyrt... Skulle tro att det kostar i princip lika mycket som att få en helt ny loksele uppsydd.

Sv: Rusta äldre sele?

Har inga konkreta tips till dig, tyvärr, men min spontana tanke när jag läste inlägget var att det blir nog dyrt... Skulle tro att det kostar i princip lika mycket som att få en helt ny loksele uppsydd.

Det är jättesvårt attsäga vad en renovering kostar, men är lokor och däckel bra så kan det vara lönt att renovera den. Jag gjorde helrenovering på en loksele, kostade ca 3500 kr. En ny sele av god kvalitet (dvs inte Börjes eller Hööks..) kostar mellan 8000-10000 kr. Iallafall till ett kallblod.

Till trådskaparen:
Så jag tycker nog att det kan vara lönt att renovera! Det lättaste är att be om ett kostands förslag från sadelmakaren så vet du på ett ungefär sen.

Liknande trådar

Körning Jag fick med en loksele när jag köpte rockard till ponnyn. Lokselen är av äldre modell och själva lokorna & draglädren går att ta bort...
Svar
2
· Visningar
1 529
Senast: klasselover
·
Övr. Hund Jag har alltid hunden i framsättet, mest på golvet nedanför men när jag åker själv med honom får han sitta i sätet och ha rumpvärme:D I... 2 3
Svar
47
· Visningar
12 405
Senast: Calazirya
·
Körning Lilla Dino har vuxit något enormt över vintern. Pga tillväxten (och vädret) har han bara vilat, så jag fick en chock när jag provade...
Svar
7
· Visningar
1 065
Senast: Mli
·
Körning att förstöra en jättefin loksele :crazy: Jag har beslutat mig för att testa loksele till mina B-ponnys modell mindre. Hittade en...
Svar
1
· Visningar
1 036
Senast: matador
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Artfex S