Rutiner och riktlinjer vid trakasserier

Ja det har vi ju sett mycket av :grin:
En öppen samtalskultur där man vågar säga ifrån är grunden i vårt trygghetsarbete. Vi måste alla lära oss att se - och agera när något inte är som det ska.
Hmm så varför har man inte använt dem då?
Ridsportens trygghetsarbete och verktyg har funnits länge och är väl kända, både inom och utanför idrotten. Här kan du läsa mer om det.
Alltså allt låter så fint men med en historia av att i decennier ha sopat detta under mattan så är det ju åter bara fina fluffiga ord utan innehåll.
SvRF när tänker ni GÖRA något?
 
Jag behövde bara se @Shaggys inlägg för att notera något 🙄
En öppen samtalskultur där man vågar säga ifrån är grunden i vårt trygghetsarbete. Vi måste alla lära oss att se - och agera när något inte är som det ska.
Som My då? Räknas det som öppen samtalskultur? Uppenbarligen så fick de reda på vem det var som skrev inlägget så det räknas väl som öppen samtalskultur? :idea1:

Eller ingår det i en öppen samtalskultur att bli avspärrad? 🤔
Jag undrar hur den utsatta tonåriga stalltjejen tar det, bra jobbat :up:
 
Som My då? Räknas det som öppen samtalskultur? Uppenbarligen så fick de reda på vem det var som skrev inlägget så det räknas väl som öppen samtalskultur? :idea1:
Längre ner skrev de ju detta
- En öppen samtalskultur innebär inte heller att sprida skvaller, hot och hat i sociala medier. Det handlar om en kultur där varje person tar sitt ansvar.
Men andra ord anser de fortfarande att man ska prata men man får inte göra det offentligt, att göra så är fortfarande det hemskaste man kan göra. Frågan är då var man ska göra det, med SvRF och inget nämna för någon annan? Kan tänka mig att det vore drömmen för då bleve det ju tyst så tyst om förbundets konstanta misslyckanden i frågan. Inser de inte att det offentliga samtalet bla på sociala medier kommer sig av att DE misslyckats under alla dess decennier? SvRF känns för mig som den sista vettiga samtalspartnern att ha i det här ämnet.
 
Längre ner skrev de ju detta

Men andra ord anser de fortfarande att man ska prata men man får inte göra det offentligt, att göra så är fortfarande det hemskaste man kan göra. Frågan är då var man ska göra det, med SvRF och inget nämna för någon annan? Kan tänka mig att det vore drömmen för då bleve det ju tyst så tyst om förbundets konstanta misslyckanden i frågan. Inser de inte att det offentliga samtalet bla på sociala medier kommer sig av att DE misslyckats under alla dess decennier? SvRF känns för mig som den sista vettiga samtalspartnern att ha i det här ämnet.
I fikarummen kanske, dvs status quo :idea:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Med anledning av det program Uppdrag Granskning gjort om ridsporten vill Svenska Ridsportförbundet vara tydliga med att alla former av...
Svar
6
· Visningar
1 355
Senast: ufot
·
  • Artikel
Hästnyheter Att Svenska ridsportförbundet svarar "ingen kommentar" är mer regel än undantag menar Hippsons nyhetschef Annika Grundberg. Framför allt...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En svensk fälttävlansryttare har stängts av på grund av sexuella trakasserier och övergrepp. Ryttaren är nu bortplockad från...
Svar
0
· Visningar
1 404
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En svensk toppryttare utreds för trakasserier och övergrepp. Ryttaren har stängts av tills vidare av Internationella ridsportförbundet...
Svar
8
· Visningar
863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp