Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Efter ha haft min nya häst en månad har bara ridigt 3 dagar i veckan lugna pass så vi har lärt känna varandra osv. Men nu är det dags att börja få upp flåset och muskla upp honom eftersom vi ska tävla lite i slutet av sommaren och hösten
Jag behöver fler gymnastikövningar (hoppning) som stärker rygg och bakben, är jättetacksam för svar
Serier, serier och ännu mer serier.
Vi hade två olika på dagens träning. Den ena var räcke, ett galoppsprång kryss, studs till kryss och sedan ett galoppsprång till räcke. Övningen hoppades från båda håll och tanken var att komma galopperandes in och låta hästen arbeta. Räckena höjdes inte så mycket däremot kryssen.
Den andra var fyra räcken med ett, tre och ett galoppsprång emellan. Även denna övning gjordes åt båda håll och hästarna skulle göra det mesta jobbet själva.
Något som jag tycker är nyttigt med är studs med varannat räcke/kryss och varannat hinder oxer. Men det blir bara ett fåtal rundor genom en sådan serie.
Hästnyheter Två bolag som står bakom omdiskuterade Viegård Stuteri ska betala höga böter, efter flera händelser rörande vanvård av djur. Trots detta...