• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare strawberry_sweet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 945
S

strawberry_sweet

Hej.
Jag har fått så ont i ryggen på sista tiden.
Någon som vet vad det kan bero på och vad jag ska göra åt dt?
Får ont i övredelen av ryggen mellan skulderbladen lr vad man ska säga.
Spelar innebandy och är fotbolls målvakt utöver ridningen.

/ Emeli

Sv: rygg ont.

Du spänner dig troligen (drar fram axlarna) och har nog fel kroppshållning. Jag har fått hjälp av en duktig sjukgymnast med att få upp ögonen för hur jag sitter, står och går.

Det är viktigt att du får hjälp så snabbt som möjligt, annars är det mycket svårare att bli av med problemen.

Det är troligt att det är som susanne säger. Jag har samma problem och det beror på att jag spänner mig och har fel kroppshållning. Fick hjälp hos sjukgymnast för två år sen :) Dock är problemen tillbaka nu.

ja det kan nog vara så. HAr du några tips på vad jag kan göra mot dt?
Lr är dt bara att söka sjukgymnast som finns som alternativ..?

Det finns en massa övningar, men det är viktigt att man gör dem precis på rätt sätt, så det går inte att förklara i skrift. Bäst är att gå till sjukgymnasten. Du behöver ingen remiss från läkare eller så, det är bara att ringa och beställa tid. För att få tag på en bra sjukgymnast tycker jag att du ska be t ex din mamma att fråga runt på sitt jobb och bland sina vänner om de vet någon som är bra.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag griper lite efter halmstrån här. I höstas fick jag smärta och svullnad från hälsenan. Har varit hos fysioterapeut och läkare...
Svar
1
· Visningar
149
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat... 2
Svar
20
· Visningar
2 115
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
600
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 103
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka