Ryggmuskler

K

Klovis

Veterinären var ute för att raspa tänder häromdan. Passade på att fråga om damens hull. Veterinären tyckte hon såg fin ut, fint musklad osv men att hon behövde mer ryggmuskler. Hur tränar vi detta? Har tillgång till paddock men rider mest i skogen just nu på grund av snön... Vill verkligen att min häst ska vara rätt musklad. hur göra för att träna ryggen?! :bow:
 
Sv: Ryggmuskler

Har haft samma problem, dvs dålig ryggmuskulatur. Nästan obefintliga "fileér" när vi köpte henne.
Lite tips som vi fick av Equiterapeuten:
- Ut i skog o mark o klättra backar
- Passa på att kliva i den djupa snön nu när den är kvar.
- Rid brevid stigen så att hästen får lyfta benen över grenar mm
- Rygga
- Öppna o sluta
- Bomövningar
- Tömkörning

Lycka till!:banana:
 
Sv: Ryggmuskler

Glöm inte se över sadeln också.Fel sittande sadel hämmar muskeluppbyggnaden .
Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 198
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 941
Senast: ako
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 139
Senast: AbCdE
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 152
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Avmaskning
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp