ryggprofil?

Arabizar

Trådstartare
kan någon ge mig exteriör bedömning på pålles rygg.är intresserad av Griffin sadel längre fram och dom sadlarna har ju olika storlekar/vidder och val alternativ för höga/normala/låga mankar.

jag har alltid upplevt att min häst har relativt rak rygg och låg manke.vad tycker ni???

hästen i fråga..
14649014.jpg

13186297.jpg

9301348.jpg

16402271.jpg

16406414.jpg

Mvh Arabizar

Sv: ryggprofil?

*men putt* kanske har lagt tråden helt fel??? men någon kan väl hjälpa till och lämna åsikter i alla fall;)

Ryggen ser bra ut, skulle jag säga. Inget konstigt utm lite omarkerad manke, då, som du själv skrev. Gillar linjen, hästen ser ut att ha rätt bra förutsättningar för att gå i en bra arbetsform.

till Ganesco o fjordtokan,tack för att ni orkade kommentera:bow:

ni tycker som jag,då är jag inte helt "hemmablind":D

spinner vidare,någon som kan tycka till om vilken av Griffins modell man ska välja? för normal eller låg manke?

vad händer om man har en sadel för normal manke på en häst med låg manke? många frågetecken:o

Mvh Arabizar

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
980
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 287
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 559
Senast: Bison
·
Träning Eftersom jag håller på att byta sadel på hästen så sitter man ju timme in och timme ut och analyserar olika sadlar, bomvidder, vinklar...
Svar
5
· Visningar
1 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka