Rymlig och "tung" barngunga?

Jag vet inte. Jag brukar tänka på utvecklingen främst tror jag. Inte på vad som är bekvämast.
Jag tror ju inte att ett barns utveckling hämmas för att man har en gunga med stöd, det är ju ganska överdrivet. Om han gillar gungor med stöd bäst, så är det ju en sån han ska ha.
 
Vi går dit och gungar, men vi är ju i trädgården också och där har vi bara en vanlig plastgunga för småbarn som har stöd runtom som treåringen självklart vill gunga i (och får inte plats så han blir upprörd och ledsen för att han inte får gunga). De andra gungorna vi har är inte intressanta. Och känns som en så tråkig grej att behöva bråka om.
Det finns ju andra varianter som även har lite längre användningstid, t ex fågelbogunga eller kanotgunga. Barn i den åldern utvecklas mycket och om en månad eller två kanske barnet vill gunga på en vanlig gunga (brukar ju vara aktuellt i treårsåldern) och då är det ju rätt surt tänker jag om ni lägger massor av pengar på en dyr lekplatsgunga.
Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 075
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 843
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 865
Senast: EmmaW
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 027
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp