Bukefalos 28 år!

Ryttarcoach!

Mysaan

Trådstartare
Tror ni det är något någon skulle vilja ha? Har blivit erbjuden att gå en sådan utbildning.
 
Sv: Ryttarcoach!

Oj!!!! Blev verkligen jätteförvånad! :crazy: Min ena utbildning heter RideCoach och så tänkte jag..."Men det där har hon allt stavat lite fel" Men så sökte jag på namnet och ser att det är en annan som startar en utbildning med så likt namn...

Jaha ja...:cool:
 
Sv: Ryttarcoach!

Vad innebär det då? Om du har något liknande så kanske du kan berätta lite vad det innebär att vara ryttarcoach. Blev ärligt talat nyfiken och funderar på om det bara är en tillfällig fluga eller om folk behöver en sådan vad det nu är. Är det som en ridlärare eller hur fungerar det?
 
Sv: Ryttarcoach!

Kan inte skriva om det här i tråden men jag pm:ar dig en länk.

:p
 
Sv: Ryttarcoach!

Mysaan skrev:
Vad innebär det då? Om du har något liknande så kanske du kan berätta lite vad det innebär att vara ryttarcoach. Blev ärligt talat nyfiken och funderar på om det bara är en tillfällig fluga eller om folk behöver en sådan vad det nu är. Är det som en ridlärare eller hur fungerar det?

Coaching har ju växt något enormt de senaste åren. Titta bara på hur många coacher det som till tjänst när det gäller personlig utveckling, stöd till chefer, stöttar folk som vill gå vidare inom arbetslivet etc.
 
Sv: Ryttarcoach!

hmmm! Frågan är om man som ryttare vill ha en coach. Eller om man tycker det räcker med ridläraren.
 
Sv: Ryttarcoach!

Jag undrar över själva utbildningen...Vem står bakom företaget som har utbildningen, vad har de personerna själva för utbildning? Finns det någon organisation där företaget "certifieras"?
Eller är utbildningen något som kursansvarig satt ihop för att livnära sig själva på?

Jag tror det är svårt att livnära sig som ryttarcoach iaf.
 
Sv: Ryttarcoach!

:) Tänkte inte livnära mig på det utan tänkte mest att det kunde vara till nytta för mig som ryttare och att man kanske vid något tillfälle kan hjälpa en och annan.

Vet inte så mycket om företaget men ska forska runt lite på det.
 
Sv: Ryttarcoach!

Jag går en utbildning som ska leda till certifiering enligt de internationella normerna (ICF) :)

Det är jätteroligt, och jag kan varmt rekommendera den som vill bli coach att satsa på det!

Men välj utbildning med omsorg - det är en "lycksökarbransch" eftersom det är "inne" just nu med coaching. Se till att utbildningen leder till någon form av certifiering av ICF eftersom det är en kvalitetssäkring som kunderna förr eller senare kommer att fråga efter.

För övrigt så behöver inte en coach ha specifika kunskaper i ämnet den coachar, eftersom en coach inte är en rådgivare. Kunden/klienten ska själv finna svaren. Det är en underbar form av personlig utveckling.

Den som vill veta mer får gärna PM:a mig! :)

/Cecilia
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Axevalla hästcentrum utanför Skara är en del av Naturbruksförvaltningen vid Västra Götalandsregionen och erbjuder utbildningar på...
Svar
0
· Visningar
88
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Har din förening en strategi för antidopingarbetet? Svenska Ridsportförbundet vill uppmana alla ridsportens föreningar att genomföra den...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Gunnar
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 722
Senast: Shixle
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästsportens Folkhögskola erbjuder flera digitala utbildningar inom arbetsmiljö och arbetsrätt under 2024. Kolla in alla kursdatum och...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp