Ryttare avstängd två månader

Sv: Ryttare avstängd två månader

oj.. :crazy:

svårt att veta vad som verkligen hände :devil:
 
Sv: Ryttare avstängd två månader

Men store tid.. Någonstans dras ju gränsen, bara att acceptera oavsett vad han gjorde..
 
Sv: Ryttare avstängd två månader

Tycker att det är bra. Man får inte uppföra sig hur som hellst, sport och våld går inte ihop och jag vill inte att min sport skall se genom fingrarna. Bra att visa var skåpet skall stå, direkt!!!
 
Sv: Ryttare avstängd två månader

jag håller med mariahmia man kan ju inte bara göra så:mad:
 
Sv: Ryttare avstängd två månader

VERKLIGEN troligt att hans hand "råkar" hamna i ansiktet på en han just tjabbat med :smirk: Har suttit på ett gäng konstrande hästar och inte tusan brukar mina händer röra sig i ansiktshöjd & fladdra runt, om jag inte håller på att segla genom luften då.. :p

Bra han blev avstängd, men två månader låter lite om han dessutom var otrevlig när han fick en varning etc.. ånger nån?
 
Sv: Ryttare avstängd två månader

oj.. :crazy:

svårt att veta vad som verkligen hände :devil:

Helt klart att han övereragerade MEN samtidigt borde den andre fått en varning. Han gjorde inte ett fel utan flera. Som kan få allvarliga konsekvenser! :eek:
 
Sv: Ryttare avstängd två månader

*kl*

Tja det här är ju lite svårt att bedömma.
Det är ju inte så troligt att han av misstag råkade slå medhjälpare OM det var ett regelrätt slag.
Men... om det var så att häsen stegrade och konstrade och medhjälparen till den andra ryttaren stod i vägen... ja... det kan ju vara så attt ansiktssmällen bara var frågan om en lätt touch med en del av armen...
Armar och ben kan flaxa omkring när en häst konstrar...

Men... skall tillägga att jag tycker dte låter föga troligt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En ponnyryttare har fått två månaders avstängning av Svenska ridsportförbundets disciplinnämnd. Detta efter att ryttarens ponny testades...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Disciplinnämnden har stängt av ännu en ryttare. Ryttaren tävlade trots att det fanns konstaterad kvarka på gården och domen blir sex...
Svar
0
· Visningar
864
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundets Disciplinnämnd har stängt av en svensk ryttare från tävlande i sex månader. Detta efter att ryttaren deltagit...
Svar
0
· Visningar
847
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Distansryttaren Abdulla Mahmood Abdulla Darban, Iran, stängs av från tävling i två år efter att den häst han tävlade i Qatar i maj förra...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp