Ryttarlicens

KAROLIJNAH

Trådstartare
Hejhej :)
Ska starta i en Pay & Ride om drygt 2 veckor. Har bara en fråga;
jag har inte löst ryttarlicens för i år, p.g.a. att jag inte haft någon häst att tävla lokalt. Och min kompis på klubben säger att man inte behöver ryttarlicens, eftersom det är en Pay & Ride. Stämmer verkligen detta, eller ska man fråga arrangören. Vill inte komma dit och sen säga att man inte visste.
Vet att man behöver ryttarlicens för att tävla lokalt, men Pay & Ride är väl ingen lokal tävling? :'s

Har inte TR till hands...
 
Sv: Ryttarlicens

Nej, du ska inte behöva någon ryttarlicens. Jag har ridit på åtminstone 2 olika klubbar när jag inte löst licens, och det var inga problem.

Du vet väl att TR finns i sin helhet på ridsportsförbundets hemsida numera!
 
Sv: Ryttarlicens

Du behöver INGEN licens, men tänk på att du bör ha en egen olycksfallsförsäkring. En olycksfallsförsäkring måste du ha i vilket fall som helst eftersom du är helt oförsäkrad under en P&R. Är du medlem i klubben som är arrangör är du försäkrad via ditt medlemskap.


Hejhej :)
Ska starta i en Pay & Ride om drygt 2 veckor. Har bara en fråga;
jag har inte löst ryttarlicens för i år, p.g.a. att jag inte haft någon häst att tävla lokalt. Och min kompis på klubben säger att man inte behöver ryttarlicens, eftersom det är en Pay & Ride. Stämmer verkligen detta, eller ska man fråga arrangören. Vill inte komma dit och sen säga att man inte visste.
Vet att man behöver ryttarlicens för att tävla lokalt, men Pay & Ride är väl ingen lokal tävling? :'s

Har inte TR till hands...
 
Sv: Ryttarlicens

Tack för svar :)
Har frågat dom flesta i stallet, och frågat klubbarna. Allt löst och klart ;p
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 774
Senast: hhere
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 122
Senast: Cambrie
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 010
Senast: Ullmerkott
·
Hoppning Utbildade hoppdomare sökes! Efter två incidenter och olika svar från domare på klubbens tävlingar försöker vi reda ut vad som gäller...
Svar
2
· Visningar
1 803
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp