S-hackamore.

Sv: S-hackamore.

Det finns S-hack som har en platt läderrem i stället för rep över näsan.... dom är lite snällare än ett vanligt ponnyhack...

634722.jpg

Det där såg riktigt intressant ut!:laugh:
Letar efter något som är mildare än ponnyhack men som sitter bättre än grimma, någon som vet vart man kan köpa detta?:bow:

På tal om att hamna i ögonen. Har sett på världscuphoppningarn på TV att i princip alla som rider med hack där han vanligt hack och en rem som går från sidostycke till sidostycke under ganascherna för att hålla kvar dom på sin plats vid tygeltag. Vad är det för rem? Vars finns sånna att köpa? (Har vanligt ponnyhack och skulle gärna ha en sån rem!)

Det kan säkert någon sadelmakare eller så sy på. När jag red på hack så tog jg en lång snokrem och knäppte runt. Funkade jättebra det med.

:O aldrig sett -.- ride rmin häst (ponny) på ponnyhack om det funkar behöver man ju inte knöla te det med massa olika sorter oxå x'D

Okej, ska se om jag hittar en lång snokrem att prova med. Men jag rider sällan med hack, va mest bara nyfiken.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
439
Senast: Sirap
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 613
Senast: Badger
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka