Så här gick det på återbesöket.

R

Rallebralle

Vi skulle ju till Albano egentligen då Veras papper var ditskickade,men valde i måndags att försöka få en tid på Bagarmossen istället,det är betydligt närmare dessutom så hittar jag dit. :angel:

Vid kontakt med Bagis så skulle de fixa jornalerna från Albano till sig.

Väl där idag så hände följande.

Kommer dit och skriver in oss.
Får en spruta lugnande då de ville att hon skulle vara absolut stilla när det skulle röngas.

Då upptäcker de att hon är hopphäftad med stålklammrar ist för tråd,kunde de inte kläckt ur sig att de inte har nån så´n apparat på Bagis som man tar bort dem med .När jag bokade tid,jag sa nämligen att det var ihophäftat med metallgrejjer istället för sytt med tråd .

Sa jag att Bagis är Sthlms största djursjukhus?????

Tror ni att de har en ortopedveterinär som kan läsa röntgenbilderna???
NÄÄÄÄÄÄÄ....Sa´ jag att Bagis är Sthlm´s största djursjukhus???´

Vad gjorde de idag då? som tog fyra timmar...jo,de röngade och gav henne lugnande.
Nå´t mer kunde de inte göra,Jag kunde själv se på röngenplåten att det hade lossnat en liten benflisa vid en skruv längst ner,alltså långt från själva brottet.Så enligt mig så har de hänt efteråt eller i samband med att skruvarna sattes dit.
Men de ville inte bekräfta det utan jag fick en tid nästa tisdag istället.Då har de fått låna in en borttagningspryl och en ortopet skulle titta på plåtarna.
H*n kommer naturligtvis själv inte närvara men de ska berätta vad h*n anser att vi ska göra nu.
Jag orkar inte mer. :(
De försökte även debitera mig för tre plåtar...a´ 760:-
Vi gjorde alltså bara en röntgen.Plåtarna från Albano hade ju inte kommit.Såklart. :(
Och "uppvaknandesprutan" som hon fick tog skruv efter en och en halv timma.....vi tog hunden under armen(inte riktigt ...) och gick ut.Den friska luften fick henne att piggna till iaf. :smirk:

Ehhh...sa´jag att Bagis är Sthlm´s största djursjukhus??? :crazy:
Gud giv mig styrka.... :o :bow:
 
Bagis är tyvärr kända för att vara lite... hm.. anorlunda och vimsiga. Ta dig till Albano istället. Trevlig och duktig personal där! Vi var där med Zelma när hon bröt benet.
 
Det var ju därför jag valde Albano från början men ångrade mig när jag skulle få ta mig genom hela stan för att komma dit.

Jag har varit akutkund på Bagis sedan urminnes tider och jag åker inte dit om det verkligen inte är absolut akut.
Min vanliga veterinär har ingen röntgen,det är en underbar liten pluttvet i Hagsätra,dit tar jag mig iaf.... :D
Han är så vänlig mot djuren och gör allt som jag ber om..... :p
 
Det där lät ju jättekul, verkligen. :crazy:

Jag använder också Bagarmossen när det är akut.
Dyra och i mitt tycke dryg personal.
Känner en vet. som jobbar där. Och han är dryg.
Annars åker jag till stan, till en liten privatpraktik, som har drop in, för tex vaccinationer.
Jättetrevliga och bra öppettider!
Har nyligen hittat en superbra vet. som har praktiken i sitt bostadshus i S-Boo, tog min knepiga tik urbra! :eek: :)
Det är lite synd med de små praktikerna att det är svårt att utföra större saker där.
Sen har jag varit på Nacka Djurklinik, var ok.

Lycka till på tisdag, hoppas det går bättre då. :)
Och att det är goda nyheter förstås!
 
Jag var tvungen att platta till h*n som skulle göra röntgen...översittarkärring!!!! :devil:
 
Jag var hos en veterinär som ville avliva min katt för att hon hostade(fick antibiotika), var där 2 gånger och samma visa varje gång. Gick sedan till en annan veterinär som tog ett halsprov och bakterier konstaterades(fick rätt antibiotika), det var 9 år sen och katten är 15 år nu och pigg.
Såg att han jobbar eller har jobbat på Bagarmossen, alltså veterinären som ville avliva.
Jag vet att katt inte hör hemma här men ämnet var passande. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp