Så skönt att folk vill vaccinera sig

Inte_Ung

Trådstartare
Det är ju ändå trösterikt att så många försöker och även lyckas med att smita före i vaccinationskön.
Det innebär ju att väldigt många är väldigt motiverade till att vaccinera sig. Chefer föregår egentligen med gott exempel när de visar hur värdefullt de tycker att vaccinationen är.
Ingen kan i alla fall klaga på att de ser andra människor som försökskaniner.
https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/n...llda-fick-vacciin-utabn-att-vara-prioriterade
 
Ja, även om jag kan tycka - i sann rättviseanda - att det är orättvist att några går före i kön så är det bra. Det visar hur viktigt det är att vaccinera sig.

Ju fler som vaccinerar sig desto mindre risk för mig att få det och dö.
 
Jag har så svårt moraliskt dilemma angående detta. Hatar folk som tränger sig förre å roffar åt sig å andra sidan så visar dom att det är viktigt och dom är ju som sagt försöks kaniner.

Jag hade önskat att man kunde få en tid tillsammans med sin kompis så man kan samåka, men jag är väll mest lat antar jag :angel:
 
Jag har så svårt moraliskt dilemma angående detta. Hatar folk som tränger sig förre å roffar åt sig å andra sidan så visar dom att det är viktigt och dom är ju som sagt försöks kaniner.

Jag hade önskat att man kunde få en tid tillsammans med sin kompis så man kan samåka, men jag är väll mest lat antar jag :angel:
Försökskaniner?
Vaccinet är redan testat och bevisat ofarligt. Det behövs inga vidare tester.
 
Jag har så svårt moraliskt dilemma angående detta. Hatar folk som tränger sig förre å roffar åt sig å andra sidan så visar dom att det är viktigt och dom är ju som sagt försöks kaniner.

Jag hade önskat att man kunde få en tid tillsammans med sin kompis så man kan samåka, men jag är väll mest lat antar jag :angel:

Ni bokar väl tiderna själva och då går ju att välja tider som hänger ihop?

Känner mig inte som en försökskanin. Fruktar Covid mer än vaccinet.
 
Jag är ganska less på raljerande över de som "smiter före" i kön.
Jag tycker det är jättemycket bättre att överblivna doser används än att de vaskas.
Fast på andra ställen ges överblivna doser till vårdpersonal eller andra som jobbar i direktkontakt med äldre/sjuka/svaga. Det finns precis hur många vårdanställda som hellst som står och trampar och väntar på sin spruta.
 
Fast på andra ställen ges överblivna doser till vårdpersonal eller andra som jobbar i direktkontakt med äldre/sjuka/svaga. Det finns precis hur många vårdanställda som hellst som står och trampar och väntar på sin spruta.

Det är inte riktigt så enkelt att det står folk på exakt rätt ställe i rätt tidpunkt och väntar på sin spruta. Det finns reservlistor överallt, men tiden är väldigt knapp att få in folk till vaccinationen - alla kan inte gå ifrån hur som helst så nej det argumentet håller inte riktigt
 
Det är inte riktigt så enkelt att det står folk på exakt rätt ställe i rätt tidpunkt och väntar på sin spruta. Det finns reservlistor överallt, men tiden är väldigt knapp att få in folk till vaccinationen - alla kan inte gå ifrån hur som helst så nej det argumentet håller inte riktigt
Jag vet. Jag jobbar själv i äldrevården och är med i vaccinationsshemat.
Men i det här fallet står det ju i artikeln att det fanns andra att ge vaccinet till och man hade dessutom meddelat ganska tidigt att det skulle bli doser över.
Det framgår dock inte vilken grupp som fick vaccinet eller varför man inte gav till de äldre som nämns.
 
Det är inte riktigt så enkelt att det står folk på exakt rätt ställe i rätt tidpunkt och väntar på sin spruta. Det finns reservlistor överallt, men tiden är väldigt knapp att få in folk till vaccinationen - alla kan inte gå ifrån hur som helst så nej det argumentet håller inte riktigt
Vaccinationerna sker ju främst på vårdcentralerna nu så borde vara enkelt att tex ge överblivna doser till vårdcentralens personal om man inte hinner få in folk från de aktuella grupperna 😊
 
Det är många som känner sig som försökskaniner.
De kritiserar att chefer och politiker vill vaccinera äldre och vårdpersonal först för att kunna vara säkra själva sedan.
Det här slår ju hål på det argumentet till att vägra vaccin.
Är det folk som tror det? Att äldre och vårdpersonal går först för att vara försökskaniner?🧐
 
Vaccinationerna sker ju främst på vårdcentralerna nu så borde vara enkelt att tex ge överblivna doser till vårdcentralens personal om man inte hinner få in folk från de aktuella grupperna 😊
Men sedan då, när all egen personal är vaccinerad.
Vad gör man då?
Inga doser får gå till spillo - alls.
 
Men sedan då, när all egen personal är vaccinerad.
Vad gör man då?
Inga doser får gå till spillo - alls.
Ja om man har helt slut på lämpligt folk är det såklart bättre att ge doserna till andra än att de slängs. Men jag tänker att det borde gå att lösa på många ställen. Vårdcentraler som ligger i städer kanske kan åka enkelt med överblivna doser till när sta sjukhus tex.
 
Jag är ganska less på raljerande över de som "smiter före" i kön.
Jag tycker det är jättemycket bättre att överblivna doser används än att de vaskas.
Det finns klara och tydliga riktlinjer om att de inte skall vaskas utan användas till varje pris.
I värsta fall så får man väl hugga någon förbipasserande om tiden blir knapp.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp