Så tämjde hunden oss människor

Sv: Så tämjde hunden oss människor

Aha....nu klarnar bilden!
Har länge anat att min hund manipulerar mig på något sätt :o
Helt seriöst....jag är lydigare än han!
Jag köper och bär hem leksaker, blandar ihop hans mat, gosar med honom när han vill, leker med honom när han vill. När vi ska gå ut och gå så är det jag som går och hämtar hans koppel...inte han. Jag tom klär på han grejerna!!

Han däremot lyssnar lite som han vill när jag ber om något.

Smart rackare :cautious:

Det är väl självklart att dagens hundar har precisa instrument för att läsa oss människor

Vi har ju avlat på individer som passar oss, och endast de som vi trivts ihop med eller jobbat bra ihop med har överlevt.

fast det är ju lika fascinerande varje gång man ser eller märker det.

Hur var det nu...

"Det tog min hund fem minuter att trana mig... nu ett ar senare kan han sitt"...

;)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 187
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 937
Senast: Nota
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 578
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag funderar på namn antingen till valpen jag ska hälsa på på lördag eller en senare. Men jag funderar på namnen. Jag har råkat snöa in... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 069
Senast: Tajger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka