Så typiskt mig...

Sv: Så typiskt mig...

Jo det var i den ändan jag borde ha startat :D

Nu går jag bara och drömmer varenda ledig tid om att skaffa eget :rofl:

bubbel skrev:
Va? Finns det folk som INTE impulsshoppar allt dom ser :eek: kan iiiinte vara nyttigt! :D
jo, jag impulsshoppar, sist köpte jag 4! bett för att det var rea.. inget av betten passar polarens ponny heller så.. men jag samlar dom på hög.. :p har förmodligen över 20 bett :angel: travbett, islandsbett, pelham, pessoa, uppkäk, tvådelade och tredelade, stänger m.m..

dock brukar jag numera (när jag inte har alltför mycket pengar) skippa att smita in på granngården och sånt.. :D

aenglah skrev:
Jo det var i den ändan jag borde ha startat :D

Nu går jag bara och drömmer varenda ledig tid om att skaffa eget :rofl:
mm detsamma.. jag har redan ritat stallet (ihopsatt med pojkens varmgarage så han bygger gärna :p)

huset är inte 100% bestämt hur det ska vara ännu.. men det är inte så viktigt sålänge stallet är perfekt! :love:

malinsky skrev:
hahahaha... schysst. Jag hade bara häst.. men inget annat. Det tar ett tag innan man får ihop saker man behöver.. bara förbandslådan kostar sina kulor :crazy:

Du och jag ihop hade varit en bra kombination hahaha
hmm ja, jag har redan jodopax och bomullspads (i stallväskan utifall nån ridskolehäst skulle göra illla sig), hästsalva med tjära, brems och 4-5 olika typer av linement (använder till egna knän) tillsammans med stallbandage.. dock bör man väl köpa på sig en bra pincett och sax redan nu.. :angel:
en munkil har jag velat köpa ett tag.. men inte kommit för mig bara..

sedan har jag tänger, hammare, nitpryl, söm och brodd färdigt i en hink.. sa jag att jag har tappskokompetens också? den enda grejen jag saknar är en riktig rasp och en tång man nyper ner den anklippta svicken med när man skott färdigt.. :angel:

Jag ska också till scandinavium! :angel: Lär inte bli nyttigt för plånboken, inte för mamma heller. Haha :bump: *Lääängtar...

BeastieBabe skrev:
hmm ja, jag har redan jodopax och bomullspads (i stallväskan utifall nån ridskolehäst skulle göra illla sig), hästsalva med tjära, brems och 4-5 olika typer av linement (använder till egna knän) tillsammans med stallbandage.. dock bör man väl köpa på sig en bra pincett och sax redan nu.. :angel:
en munkil har jag velat köpa ett tag.. men inte kommit för mig bara..

sedan har jag tänger, hammare, nitpryl, söm och brodd färdigt i en hink.. sa jag att jag har tappskokompetens också? den enda grejen jag saknar är en riktig rasp och en tång man nyper ner den anklippta svicken med när man skott färdigt.. :angel:

:rofl: :rofl: :rofl: underbart!!!

har precis köpt en häst till. så nu ska jag "bara" köpa en ny sadel, ny bil o ny transport oxå :angel: och ja jag är student.... :crazy:
men jobbar häcken av mej på sommaren ;)

malinsky skrev:
Innan jag köte min häst så ägde jag inte ens en hovkrats.. så ngr dagar innan åkte jag på en utförsäljning av hästartiklar och skulle shoppa loss.

Med till min häst fick jag (köte med) sadel, täcken och benlindor. Vad köper jag??

2 par fleecelindor, man / svans spray och ett grimskaft. :eek:

Jag har länge tänkt att jag måste börja tömköra min häst, så vad köper jag..? Ett riktigt bra (och dyrt) kapson. Öhh, snacka om att börja i fel ände.

Behöver köpa en allroundsadel eller en hoppsadel.. men jag köper mig ett till träns, jag har ju bara 2 innan.

4 täcken köpte jag i vintras.. sammanlagt så skulle jag ha en bra begagnad sadel!? (iom att han redan hade täcken.)

Fler som känner igen sig?

/The Pucko

Jodå, och täcken kan man ju aldrig få för många:angel:
Har just nu bara en häst av olika skäl och rider fö andras när jag känner för det (sköönt) så den enda hästen har cirka 15 täcken :eek: och ändå köper jag nya för jag ser ett som skulle passa så perfekt till lilla damen.:angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! Vet inte direkt vad jag vill med denna tråd mer än ventilera och få skriva hur jag känner just nu. Jag kommer låta som... 2
Svar
27
· Visningar
6 334
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej! Vi ska snart köpa en häst och jag undrar ungefär vilken längd på sadelgjorden som borde passa en ganska smal (inte underviktig)...
Svar
13
· Visningar
2 014
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 957
Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som... 2
Svar
22
· Visningar
5 009
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025