Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ska betäcka mitt 7-åriga halvblodsto för första gången i år. Har tyckt mej ha bra koll på brunsten även om hon har "tysta" brunster, men oj så lurad jag blev... Åkte till hingststationen igår och var övertygad om att hon var på väg in i brunst, Döm om min förvåning då hon istället ovulerat för max 2 dagar sen...
Nu blir det till att spruta igång henne, får sprutan på onsdag så hoppas vi på seminering på fredag.
Lite extra kul då hon är min först egna uppfödning som ska betäckas nu.
Du är inte den ända som sagt "så typiskt" jag har sagt det 3 gånger av 3 möjliga min 5åring som inte visat brunst sen i jan började brunsta samma dag som 4åringen jippie tänkte jag.. Dock tack vare kristihimmels färd så hann vi inte få sperma till 5åringen. 4 åringen har dock kvar sitt o blir seminerad.. Då får hon ett huggorms bett innan vi ska åka hem :s tredje stoet hade släppt, som din, väldigt nyligen så hon ska med sprutas. Himla massa typiskt här alltså!