Bukefalos 28 år!

Så var det dags då...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Så var det dags då...

Åh jä-lar... Ursäkta uttrycket! Men... det är ju inte klokt. Det hade ju kunnat gå rent åt helv...

Det sägs ju att moderkakan har ett "bäst före datum", att den håller måttet allt för länge efter beräknat födelsedatum. Fast å andra sidan så har man inte gått över tiden förrän två veckor efter bf.

Går jag två veckor över så hoppas jag verkligen att dom sätter igång mig. Vill verkligen hålla i min bäbis nu... :smirk:

Tur att det gick bra med din flicka. Den där kufen skulle haft en anmälan på sig tycker jag. :mad:
 
Sv: Så var det dags då...

JAAA! Bebis har det blitt! Vår lilla Hanna föddes torsdagen 26/5 22.05. 9 dagar över tiden. En långdragen förlossning på 18 timmar från första värk till bebis ute.

Vattnet gick inte så dom tog hål på fosterhinnan. Hanna hade bajsat i vattnet. Jag fick värkstimulerande för svaga värkar. Med feber och frossa fick jag med hjälp av sugklocka ut henne.

Hanna mådde inte bra och hade ansträngd andning. Hon hamnade på neonatalavdelningen där hon sattes under bevakning. Någon form av infektion hade drabbat henne så antibiotika sattes in vilket hon svarat mycket bra på.

Vi fick åka hem i tisdags och det är så skönt att få vara hemma. Hanna får gå på penicilin en vecka till.

Nu har ett nytt liv börjat - livet med barn :bump:
 
Sv: Så var det dags då...

Nämen grattis till bäsen! :bump: :bump: :bump:
Trist att förlossningen var besvärlig och att Hanna blev dålig, men skönt att höra att ni fått komma hem!
 
Sv: Så var det dags då...

TACK :)

Ja, men konstigt nog glömmer man fort. Jag har svårt att minnas hur jobbigt det var. Kroppen är fantastisk!
 
Sv: Så var det dags då...

Grattis! :bump:

Visst är det underbart att man har så dåligt minne, annars skulle världen vara full av ensambarn.

Och det mest fantastiska av allt är att mammalivet blir bara bättre och bättre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 943
Senast: bobbbo
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
425
Senast: Fideli
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 210
Senast: ako
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 359
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp