Sadel för rak rygg

Lycanthrope

Trådstartare
Min hannoveranare har väldigt rak rygg och inte mycket manke, det har ställt till det en del i sadelletandet.
Vi har för tillfället nån sadel som det står clip på, men den står upp bak för att den är böjd, det blir lite bättre med pad, men det är ju fortf inte bra.
Så hit me lite tips på någon bra, och billig sadel som inte är böjd.
Tanken är att jag ska hitta en begagnad.

Gärna tips på mycket vida sadlar också, lite problem med nordsvensken :D

:banana:

Sv: Sadel för rak rygg

Har en Lemtex Cresta (hopp) till min kille som är helt rak i ryggen med en ganska hög manke. Ligger perfekt!
Nypris ca 7000:-
Dressyr har jag provat Passier Lennox, Albion style samt Wellington Elite samtliga har legat Utmärkt.
Jag valde Wellington pga priset.
Beg låg dessa sadlar mellan 8-9000:-

Sv: Sadel för rak rygg

Clincher (hopp: 11 000, dressyr: 12 500)
Albion (billigaste, k2 serien, från 14 000)
Globus (allround: 5500, Clic dressyr: 8500, Esperanza hopp: 7200)
Cliff Barnsby (från 11 000)
Lovatt & Ricketts (www.landrsaddles.com , från 14500)

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
527
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 251
Senast: iNHALE
·
Utrustning Behöver tips på sadel till min ridtravare med ganska rak rygg som sluttar lite uppåt mot korset, är rund för att va smäcker och har lite...
Svar
9
· Visningar
1 203
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V