Sadel förslag?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare C_V_B
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 1 921
Sv: Sadel förslag?

Står hästen helt jämnt med alla 4 på dessa tre första bilderna?

Det ser ut som om han är kort i muskulaturen framför och runt höger höftben. Höger ryggsidas muskulatur ser dessutom högre ut än vänster och vänster bog ser inte ut att vara avslappnad.

(Ber om ursäkt att jag spårar in på annat ämne)

Bomlöst är inget alternativ, då ja

1. Tycker att dom är fula :o
2. Hästen är hopphäst :bump: :banana:

Nja, heelt jämt kanske han inte står men han är kort i kroppen och av en lite grövre modell. :idea:
På bilderna har han även inte varit igång under ca 2 månader så han är lite "muskelfattig".

1.Okej, då förstår jag men det finns ju hur många modeller som helst.

2.Går ju att hoppa i (låga hinder ,har hoppat 60cm i min) men ej godkända för tävling och inte skonsamt mot hästens rygg.Så jag förstår dig.

Eiche skrev:
Jag vill inte sno tråden, men ere ngn som vet var childeric säljs när de ändå diskuteras sadlar.. :)

Ellen o Co är generalagent för dessa i sverige

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 489
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 807
Senast: ildiko
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka