sADEL FRÅGOR!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Flo-Jo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 793
F

Flo-Jo

Hej!

Det är så här att jag ska nu sälja min sadel en passier.
Som jag köpte med häst nu vet jag dock inte vad det är för storlek hur tar man reda på de kan man mätta eller?'
Vet att den är 17 Tum men inte (exakta mått)
och hur vet man om en sadel behöver stoppas om?

Är INGEN sadel expert över huvud taget så hoppats nu att någon kan hjälpa mig

Sv: sADEL FRÅGOR!

Mät sätet från mitten av sadelknappen (vid framvalvet) till mitten av bakvalvet. 16½= 42, 17"= 43, 17½= 44, stor 17½= 45 cm, 18" = 46 cm

Det ska stå i papprena vad det är för bomvidd, annars går det att mäta, lämna in den hos en sadelmakare.

Sv: sADEL FRÅGOR!

Centaur skrev:
Du kan maila sadelns serienr till Passier, kolla www.passier.de Nr ska finnas under kåpan.

Jag har gjort det. Fick reda på när sadeln blev tillverkad, storleken på sätet och bomstorleken. Snabbt fick jag svar också. Blev oerhört förvånad över hur gammal min sadel trots allt var. Den är tillverkad 1988 - och den är VÄLDIGT välbehållen :)
/Lizzie

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 234
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka