Sadel, hjälp

A

aetm

Hejsan, jag ska ev. köpa en 5 årig valack och måste köpa en sadel åt honom då också. Tänkte höra här vad ni tror för sadel skulle kunna passa på honom?
Jag vet att det är svårt att se på bara bild osv men ni kan ju skriva vad ni tror ifl! En wintec skulle kanske vara bra? Vad finns det för mer sadlar med utbutbara järn? :)

Han är väldigt tjock nu också som ni ser, därför skulle det kanske vara bra med utbytbara järn, han står även i lite nerförsbacke här









Trodde även att jag hade någon bild som var över ryggen på honom, men tydligen inte. Får försöka skaffa fram några sånna bilder också :idea:
 
Sv: Sadel, hjälp

Det bästa enligt mig är att åka till en sadelutprovare, där har du massa sadlar som du kan testa mellan för att hitta den bästa för dig och din häst =)
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
983
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Efter 30 år som ryttare har jag för första gången fått ridsår, i ljumskarna. Sadeln är utprovad och ny, jag hamnar i en korrekt sits i...
2
Svar
20
· Visningar
2 117
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
861
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 933
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp