Sadel inför inridning

Sv: Sadel inför inridning

westernsadlar kan väga allt mellan 5-20 kg. Jag hade en som vägde 17 kg förut :eek:

Jag skulle tipsa dig om att kanske kolla på någon wetsern-syntetsadel. En bomlös är ju jättebra men är man inte van vid en sån så kanske man ska ha en mer "vanlig" sadel?
Och sedan kanske du inte vill lägga ut för mycket pengar på en sadel som hästen kanske växer ur när den blir mer riden och musklar sig... Fast bomlösa kanske är flexibla? Jag har ingen erfarenhet av bomlöst.

Men det finns bra mycket mer billigare alternativ men för den delen inte dåliga. =)

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 241
Senast: iNHALE
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 077
Senast: Blyger
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 678
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 155
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka