Alexandra_W
Trådstartare
Jag återkommer till samma fundering som jag hade tidigare. Nämligen hur mycket av bossan som ska 'ligga i luften' på en sadel med rundbossor. Har ju nu haft och ridit i sadeln i fyra månader, och min eventuella tvksamhet om den kanske var för smal över manken är borta. Hästen är nöjd och jag är nöjd =) Idag tog jag och la på den utan schabrak igen för att kolla så den fortfarande passade (herrn har tappat liiiite av extrahullet) och den låg fortfarande prima. (Eller tja med reservation för om den svänger upp för tidigt men det konstaterade 'vi' här på buke ju i vintras att den svängde där och när den skulle)
När jag ändå var igång och hade den utan schabrak passade jag på att lägga den på unghästen (2 år på dagen IDAG faktiskt) och kolla igen. Sist så var den ju för vid, men sen har jag sett att hon växt i den lite. Och den såg ut att ligga i princip lika bra som på valacken, förutom aningens för vid. (vilket jag tackar för iofs, jag vill hon ska växa I den, inte UR den).
Men då stod jag ju där och funderade på det där med hur mkt bossa som ska vara i luften, och kom att tänka på om någon har en bild på en som ligger perfekt, helst utan schabrak etc så man ser ordentligt? =)
När jag ändå var igång och hade den utan schabrak passade jag på att lägga den på unghästen (2 år på dagen IDAG faktiskt) och kolla igen. Sist så var den ju för vid, men sen har jag sett att hon växt i den lite. Och den såg ut att ligga i princip lika bra som på valacken, förutom aningens för vid. (vilket jag tackar för iofs, jag vill hon ska växa I den, inte UR den).
Men då stod jag ju där och funderade på det där med hur mkt bossa som ska vara i luften, och kom att tänka på om någon har en bild på en som ligger perfekt, helst utan schabrak etc så man ser ordentligt? =)