sadel-"passformen" på sommaren?

Sv: sadel-"passformen" på sommaren?

Om det bara var vatten skulle h*n gå ner kraftigt efter en hårdare ridtur. Och då lägger det sig inte uppe på hästen. Är h*n däremot fet så blir hela hästen rund. När man har överviktiga (bukiga) hästar och sadeln ligger bra i övrigt brukar en svängd gjord lösa problemet-

Om hästen blir ett par dm tjockare (till synes iaf) efter att ha stått en dag då? :p

Tja min häst har lagt på sig överallt över manken överryggen magen halsen baken ja tjockiskorven:D

Min sadel satt precis innan betet och skulle jag slänga på den nu skulel hon få fruktansvärda tryckskador efter den:crazy:
Den är på tok för smal nu i bommen..
Så jag har fått köpt en bomlös sadel att rida i under sommaren=)

Jag har bomlöst så jag byter bara den raka dressyrgjorden mot en svängd när kalaskulan dyker upp!

Som sagt det beror ju på HUR hästen lägger på sig. Är det bara vatten? Är det bara en kanonkula? Eller är det över hela kroppen? ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
556
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 301
Senast: Mogge
·
Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
4 020
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka